عید غدیر خم سروده ی : ابوالفضل دادا - و فرزانه شیدا در سایت جامع ادبی ایران



سلام غدیر *) برگزیده مسابقه شماره 1 )
سایت جامع ادبی ایران

______ آقای ابوالفضل دادا :سلام غدیر _____

بر من چقدر هست ببين آشنا كلام غدير !

گويا نوشته اند به دل شرحي از مقام غدير !


قدري نشين مقابل من بي تعصّب حرف زنيم

شايد كه مهر جوشد ازين صحبت مدام غدير


دلخسته ام ز بحث پر از فتنه و عداوت و كين

وحدت نبوده است مگر آن زمان پيام غدير ؟!


دريا نمي نشست مگر رودها زلال شوند

عالم نگشت مست مگر از شراب جام غدير


غير از محبّت آندم اگر صحبتي شُـدَست بگو !

شيرين نبود بر تو مگر حفظ احترام غدير ؟!


شيرين نبود بر تو مگر باده ي تبسّم مهر ؟!

عاشق نبود بر تو مگر آن زمان امام غدير ؟!


در خاطرم نوشته شده عشق بود و شور خدا

اصلا ًنبوده تفرقه در نيّت و مرام غدير


دادا ! مزن به شرح خطا دامن از عناد و غرور

اجدادمان نداده به ما خنجري به نام غدير


بر شيعه و به سنّي و بر هركسي كه اهل دل است

باري بُــوَد به سينه ي پُر تاب و تب سلام غدير


ابوالفضل دادا

_____فرزانه شیدا = عید غدیر خم ________

هرچه میگردم بیابم واژه ای ,اما,ولی

مانده ام ,دربیکران ,گویای عشقت یا "علی"(ع*)

چهره در هم میکشم, در محضر ویران ها

گر نیابم ,همچو " تو " ,در روزگارم , همدمی

یاعلی گویان, « مدد!» ، من چاره میجویم, زتو

ای مرام و معرفت ،ای که بدنیا , مرحمی

مظهر مردان شود, آن کس, شناسد ,نام تو

گر کسی ، راه ترا چندی رود " حتی ،کمی»"

یاورم بودی, تمام زندگی ," باور " توئی

منکه هستم ، ریزه سنگی ,زیر پایت," کمتری"

یا "علی"(ع) ,درنام تو , هرگز نکردم, شبهه ای

خودهمی دانم "توئی" مولای من "مولا علی(ع*)"


فرزانه شیدا

شنبه 14 آذر 1388
عید غدیر خم بر عاشقان علی )ع) مبارکباد

سایت جامع ادبی ایران

http://beyt.ir/index.php

نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار