گفتگو با ارد بزرگ پیرامون نزدیکی سه کشور فارسی زبان

http://www.avapress.com/images/docs/000015/n00015643-s.jpg


در مورد نزدیکی و همگرایی بین کشورهای همزبان و همریشه "ایران ، افغانستان و تاجیکستان" گفتگویی با اندیشمند کشورمان "ارد بزرگ" داشتیم .


درآمد:

ارد بزرگ در نظریه قاره کهن ، حوزه تمدنی ایران را در قالب یک قاره جدید مطرح می‌کند قاره ایی از کشمیر و پامیر تا مدیترانه ، این قاره شامل بیست کشور می‌شود . جایگاه ایران در قاره کهن همانند یونان در اروپاست یعنی یک مادر فرهنگی بزرگ ، که بخش اصلی گنجینه تاریخی و فرهنگی قاره را در خود دارد.

http://musecrafters.com/uploads/k/ketab/5348.jpg

او به صراحت از تبانی شرق و غرب برای بلعیدن حوزه فرهنگی مرکز جهان یاد کرده‌است نظریه او مبتنی بر سخن فردوسی است که می‌گوید سلم و تور ، دو فرزند فریدون که یکی بر غرب و دیگری بر شرق جهان حکومت می‌نمودند ایرج ، حاکم منطقه قاره کهن را به قتل می رسانند تا بتوانند منطقه ما را تحت سیطره خود در آورند . ارد بزرگ می‌گوید قاره کهن امروز توسط آسیا و اروپا بلعیده شده‌است. در نظریه قاره کهن ارد بزرگ ، قاره‌های آسیا و اروپا متجاوزین به حریم قاره کهن معرفی شده‌اند. قاره کهن از کوهستان پامیر و کشمیر آغاز و تا مدیترانه ادامه می‌یابند و ?? کشور در داخل آن قرار می‌گیرند . کشورهای قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، شمال غربی هندوستان ( سرزمین کشمیر ) ، پاکستان ، ایران ، عراق ، ترکیه ، سوریه ، لبنان ، قبرس ، جنوبی ترین بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا جنوب اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان در قاره کهن جای می گیرند .

http://musecrafters.com/uploads/k/ketab/5430.jpg


*سوال: چه لزومی برای ارتقا و نزدیکی کشورهای فارسی زبان وجود دارد ، با توجه به این که در افغانستان ناتو به رهبری آمریکا و در تاجیکستان نظامیان روس حضور دارند ؟

*پاسخ: کشورهای هم ریشه ایران باستان ، بدون همگرایی و نزدیکی بر اساس فرهنگ همگون خویش ، نمی توانند شکوه گذشته شان را باز یابند .



*سوال: آیا نزدیکی کشورهای فارسی زبان به تشدید رویارویی ایران و غرب منجر نمی شود ؟

*پاسخ: خاور و باختر همواره تشنه خون کشورهای لبریز از پاکی و مهر بوده و هستند . نزدیکی ما ترس زیاده خواهان را در پی دارد ، نباید خواست مردم خویش را فدای زیاده خواهی های کشورهای دیگر کنیم .



*سوال: آیا نزدیکی با کشورهای هم فرهنگ ، که تاریخ مشترکی با ما دارند می تواند توطئه های غرب را خنثی کند ؟

*پاسخ: ایران ، ریشه گاه شکوه جهان و کرانه های آن ، دهها برابر سرزمین امروز ما بوده است ما باید رویشگاه دوباره دوستی ها باشیم ما هنوز هم پناهگاه دردمندان سرزمینهای پاره پاره ، گذشته خویش هستیم ، و نشان داده ایم که فرهنگ فرهمندی و یاوری را در رگ و ریشه خویش داریم . ایران با تکیه بر بستر فرهنگی خویش می تواند دمار از روزگار هر زیاده خواهی ، چه در خاور باشد و چه در باختر ، بدر آرد .



*سوال: شما در نظریه قاره کهن ، ایران را مادر فرهنگی بیست کشور فارسی زبان معرفی نموده اید آیا این پروسه می تواند شکلی منسجم همانند اتحادیه اروپا به خود بگیرد ؟

*پاسخ: خواه ناخواه این رویداد رخ خواهد نمود ، چرا که سرزمینهای هم فرهنگ جدا از ما ، فر خویش را در نزدیکی با ما خواهند دید تنها ما باید هوشیار باشیم که این نزدیکی بر پایه فرهنگ و پیشینگی ماست تندی و کندی در این همگرایی می تواند خاور و باختر زیاده خواه را ، به پاشیدن تخم دروغ و نیرنگ وادارد تا این همبستگی به زایش و آغاز راستین خویش نرسد .



*سوال: به نظر شما پیام نزدیکی کشورهای فارسی زبان چیست ؟

*پاسخ: می گوید ما فرزندان سرزمین ایرج ، یگانه ایم و تا همیشه یار و همراه همیم .



*سوال: و به عنوان آخرین پرسش ، دورنمای نزدیکی کشورهای حوزه تمدنی ایران باستان را چگونه می بینید ؟

*پاسخ: نمایه بسیار خوبی پیش روی مردم این کشورها می بینم و امیدوارم این نزدیکی ها ، پایه بزم و خوشی کشورهای ما باشد .



برگرفته از :
http://654123.persianblog.ir/post/129/

نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار