چشم خدا در گوگل ارث

به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل یک هنرمند استرالیایی با سه سال جستجو در تصاویر سرویس نقشه گوگل‌ارث موفق به خلق تصاویری برگرفته از انجیل شده است.

این هنرمند ۳۱ ساله توانسته با بکار گیری از این تصاویر که برای پیدا کردن آنها ۳ سال وقت صرف کرده است، تصاویری از کتاب انجیل مانند شکافته شدن دریای سرخ توسط حضرت موسی (ع) و به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی و حتی فرود کشتی نوح پس از طوفان بر روی کوه‌ها را از دیدی آسمانی به تصویر بکشد.

چشم خدا در گوگل ارث

در این تصاویر که به نام “چشم‌انداز خدا” مطرح شده، تصاویر دیگری همچون آدم و حوا در باغ عدن هم از نگاهی ماهواره‌ای به تصویر کشیده شده است.

چشم خدا در گوگل ارث

“جیمز دایو” که در سیدنی استرالیا ساکن است، سه سال برای یافتن بهترین و منطبق‌ترین تصاویر با تصاویر انجیل در گوگل‌ارث تلاش کرده و سپس آنها را با مدل‌هایی ۳ بعدی از عناصر برای ساخت این تصاویر ترکیب کرده است.

وی که عضو انجمن هنری سیدنی است می‌گوید: ما می‌خواهیم مخاطبان خود را با کارهای خود اندکی از خود بی خود کنیم و با این کار خود ما احساس کردیم که تکنولوژی می‌تواند به موضوعاتی که خواه اتفاق افتاده و یا نیافتاده باشند اجازه به تصویر کشیده شدن بدهد تا به صورت چشمگیری واقعی نشان دهند.

دایو افزوده است: در این متد استفاده از تصاویر ماهواره‌ای بسیار مطمئن‌تر است و این تصاویر به صورت قابل توجهی این اطمینان را به ما می‌دهد.

وی خاطرنشان کرده است که برای خلق صحنه معجزه حضرت موسی در شکافتن دریا از ترکیب تصاویری از آبشار نیاگارا و تصاویری از صحرا استفاده کرده است.

چشم خدا در گوگل ارث

وی با اعلام اینکه جالب خواهد بود اگر بدانید برای باغ عدن آدم و حوا از تصاویری از کشور بلژیک بهره بردم و برخی از این تصاویر که با یکدیگر ترکیب شده اند از لحاظ جغرافیایی نیز با یکدیگر تطابق داشته‌اند.

چشم خدا در گوگل ارث

وی که وعده خلق تصاویر تاریخی دیگری با استفاده از این روش را داده است در ادامه تاکید کرده است که برای خلق برخی عناصر ۳ بعدی در این تصاویر در ابتدا طرح آنها را با مداد بر روی کاغذ کشیده و سپس با همکاری یک استودیوی مدل‌های ۳ بعدی آنها را خلق کرده است.وی سپس ۴ هفته با طراحان دیگر مشغول ترکیب تصاویر زمینه گوگل‌ارث و مدل‌های ۳ بعدی بوده‌اند.

این تصاویر اخیرا در نمایشگاهی در شیکاگو آمریکا به نمایش در آمده و مورد توجه علاقمندان و منتقدان قرار گرفته است.

با تشکر از تبیان

نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار