کانال تلگرامی تازه تاسیس «اُرُدیست نوشت»


 به تازگی کانال تلگرامی «اُرُدیست نوشت» از سوی اُرُدیست ها (دوستداران فلسفه اُرُدیسم) راه اندازی شده است .
محتوای این کانال اختصاص به تحولات پیرامون فلسفه اُرُدیسم و بازتاب های پیرامون آن و همچنین بازنشر سخنان بنیانگذار این فلسفه «استاد عالیقدر فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی» از کتاب سرخ دارد.

آدرس «اُرُدیست نوشت» در تلگرام :
https://t.me/OrodistNote

 

 

فلسفه اُرُدیسم در حال حاضر یکی از جذابترین و مهمترین شاخه های فکری حوزه فلسفه در آسیای میانه پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و ایران است و علی رغم سکوت چندین ساله بنیانگذار آن، افکار بسیاری از دانشگاهیان و نخبگان را جذب خود نموده است.

در این بین برخی هم از درِ تخطئه و تخریب آن برآمده اند (که بیشتر در ایران حضور دارند. فلسفه اُرُدیسم در سال 2014 بدون هیچ توضیحی به کلی در اینترنت ایران فیلتر شد).

بیشتر دوستداران فلسفه اُرُدیسم، دانشگاهیان، ادبا، هنرمندان و فرهیختگان کشورهای آسیای میانه و بویژه کشورهای افغانستان ، تاجیکستان ، پاکستان، خراسان پهناور ایران و همچنین مناطق کرد نشین ایران، عراق، سوریه ، ترکیه و... هستند.

آنچه مورد توجه همه کارشناسان حوزه علوم انسانی است، محبوبیت شگفت انگیز «فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی» در میان توده مردم است. مردمی که شاید سر رشته ای از فلسفه و حکمت نداشته باشند... استقبال 30 هزار نفری از ایشان در تاریخ فلسفه بی سابقه است، به جرات می توان گفت «فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی» محبوبترین شخصیت تاریخ فلسفه است.

 




نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار