کشور از ديدگاه اندیشمندان





ز بهر بر و بوم و فرزند خويش// زن و کودک و خرد و پيوند خويش// همه سر به سر تن به کشتن دهيم// از آن به که کشور به دشمن دهيم . فردوسي



ميهن دوستي ، دسته و گروه نمي خواهد ! اين خواستي است همه گير ، که اگر جز اين باشد بايد در شگفت بود . ارد بزرگ



هنگامي که برخواستم از ايران ويرانه اي ساخته بودند و از مردم کشورم بردگاني زبون ، سپاه من نشان بزرگي و رشادت ايرانيان در طول تاريخ بوده است سپاهي که تنها به دنبال حفظ کشور و امنيت آن است . نادر شاه افشار



فتح هند افتخاري نبود ، براي من دستگيري متجاوزين و سرسپردگاني مهم بود که بيست سال کشورم را ويران ساخته و جنايت و غارت را در حد کمال بر مردم سرزمينم روا داشتند . اگر بدنبال افتخار بودم سلاطين اروپا را به بردگي مي گرفتم . که آنهم از جوانمردي و خوي ايراني من بدور بود . نادر شاه افشار



لحظه پيروزي براي من از آن جهت شيرين است که پيران ، زنان و کودکان کشورم را در آرامش و شادان ببينم . نادر شاه افشار



براي اراضي کشورم هيچ وقت گفتگو نمي کنم بلکه آن را با قدرت فرزندان کشورم به دست مي آورم . نادر شاه افشار



با احساس مي شود پند و اندرز داد اما سامان دهي به کشور نياز به هنجار و چهارچوبي توانمند دارد . ارد بزرگ



شالوده و زيربناي گسترش هر کشور ، فرهنگ است . ارد بزرگ



کارمندان نابکار ، از دزدان و آشوبگران بيشتر به کشور آسيب مي رسانند. ارد بزرگ



گفتاري که موجب گسستن همبستگي کشور گردد ، ريشه در سخيفي انديشه گوينده آن دارد . ارد بزرگ



خدا و ميهن تيم شکست ناپذيري را تشکيل مي دهند که همه ي رکورد هاي سرکوب و خونريزي را مي شکند . لوئيس بونوئل

نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار