چقدر فرق کردی؟؟ به قلم نویسا از سایت مجله ی ادبی هنری گروه تئاتر هرمس


چقدر فرق کردی؟؟
به قلم نویسا
از سایت مجله ی ادبی هنری
گروه تئاتر هرمس





- چقدر فرق کرده ای !

- خب همه چی فرق کرده. منم مثل همه چیز.

- تو کوچیک شدی ، یا دنیا بزرگ شده ؟

- دنیا تا همیشه، همین دنیاست.

ریگ همین ریگه. حجم، همین حجمه.

- اما سبز، دیگه سبز نیست. آبی ، آبی نیست.

- قرارمون صحبت از رنگ نبود.

یادت هست... گفتی رنگ
، واسه چشمها درست شده نه برای دل.
خودت گفتی به چشمهات اعتماد نمیکنی.

- آره، یادمه. ولی میدونی چیه ؟

یه چیزایی، منو داره میترسونه.

هرچی بیشتر میفهمم، بیشتر میترسم.

- خب، طبیعیه.

تو داری توی مسیری راه میری که همه تابلوهاش زنگار گرفته

و کسی رو پیدا نمیکنی که راه درست رو نشونت بده.

همه میگن راه درست همینیه که من توشم.

تو راه خودت رو انتخاب کردی و هی داری میری جلوتر.

میدونم. مبهمه. این ترسناکه.
- ترسناکتر وقتیه که تو حرف نمیزنی.

از سکوتت میترسم.


- اما خودت گفتی، برای این دلتنگی همیشگی
، پاداشی جز سکوت نیست.

- برای این بود که چیز دیگه ای نداشم.
دستام خالی بود.

- مثل اینکه حواست نیست.

تو بهترین چیزی رو که داشتی بهم دادی.

- نمیدونم. به خدا نمیدونم.

اصلا ... اصلا برای چی اومدم سراغ تو ؟

- چون فکر کردی دلت داره کوچیک میشه.

یادت باشه، تا ریگ همون ریگه

، منم همون دلم.

از ریگ و از خاک و از سردی خاک نترس. قوی باش !

پاتو محکم بزار روش.

همه این ریگها از نسل تو هستن.

باهاشون غریبی ؟

- نه . ازشون نمیترسم .

باهاشون رفیقم.

چون قراره بیشتر عمرم رو باهاشون زندگی کنم.

اون موقع، من میشم تو .

اونوقت میفهمم که چقدر کوچیک بودی یا چقدر بزرگ .

- همون موقع امانتت رو پس میگیری.

- کدوم امانت رو ؟- سکوت

همه جا ساکت شد.


من موندم و سکوت.

باز هم یه عالم سوال بی جواب

.خسته شدم. فقط راضیم به اینکه هنوز دارم راه میرم و باکی ندارم.

چراغ نفتی کهنه که ارثیه خاندان نشناخته ام هست،

با منه و هنوز خاموش نشده و راه هم هنوز که هنوزه ادامه داره.

مقصدم، شاید، اول یه راهه. یه راه درست.

خدا کنه راه درست ، همین باشه.

بالاخره یه روز میفهمم...
یه روز، یه شب.

آره ...گیرش میارم.


نوشته شده در پنجشنبه ٩ مهر ۱۳۸۸ساعت

نویسنده : نویسا

از سایت : گروه تئاتر هرمس:
http://www.meqnatis.persianblog.ir/

نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار