نت‌بوک بازار جهانی نیمه‌رساناها را رونق داد

کارشناسان بازار بر اين باورند که افزايش فروش نت‌بوک‌ها و کاهش قيمت لپ‌تاپ‌ها موجب شده است تا فروش ماهانه تراشه‌هاي رايانه افزايش يابد.


به گفته "انجمن صنعت نيمه‌رسانا"(SIA)، فروش جهاني محصولات نيمه‌رسانا بين ماه‌هاي ژوئيه تا آگوست سال جاري 5 درصد افزايش يافته که کارشناسان رشد فروش رايانه‌هاي همراه، به‌خصوص نت‌بوک‌ها را عامل اصلي اين جريان مي‌دانند. اين انجمن اعلام کرد که هم‌اکنون 17 درصد از کل رايانه‌هاي قابل‌حمل عرضه شده در جهان را نت‌بوک‌ها شامل مي‌شوند.


"جرج اسکالايس"(George Scalise) مدير مرکز SIA گفت: «رشد فروش نت‌بوک‌ها در بازارهاي جهاني باعث ايجاد فرصت جديد در بازار رايانه‌هاي شخصي شده و مي‌تواند شکاف موجود ميان بازار گوشي‌هاي هوشمند و رايانه‌هاي قابل‌حمل شخصي را بپوشاند». نت‌بوک در اصل به رايانه قابل‌حملي اطلاق مي‌شود که نمايشگر و صفحه‌کليد کوچک‌تري را نسبت به لپ‌تاپ‌ها در خود جا داده و براي اجراي برنامه‌هاي پايه‌اي رايانه و اتصال به اينترنت ساخته شده است.


انجمن SIA اعلام کرد، در حال حاضر ميانگين قيمت لپ‌تاپ‌ها نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش يافته و حافظه آن‌ها 25 درصد بيشتر شده است. اين جريان با افزايش فروش تراشه‌هاي رايانه‌اي همراه بوده و باعث شده است مجموع فروش جهاني تراشه‌ها در ماه آگوست به 1/19 ميليارد دلار برسد.


مرکز تحقيقاتي iSuppli نيز اعلام کرده است که فروش محصولات نيمه‌رسانا در ماه ژوئيه نسبت به ماه ژوئن با افزايش همراه بوده است.




نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار