براستی ارد بزرگ کیست ؟ او برجسته ترین اندیشمند حال حاضر ایران است




ارد بزرگ  Orod Bozorg

ارد بزرگ
Orod Bozorg



اندیشمند ، متفکر و مصلح اجتماعی در قید حیات ایرانی است . شاید دوستان و دشمنانش خود گویای نوع ایده ها و افکار او باشند . دوستان او کسانی هستند که ایران دوست هستند و در آرزوی روزهای شکوه میهن می باشند و برای فرهنگ و تاریخ ایران زمین ارزش قائلند و دشمنان او  تجزیه طلبان متعصبی که می گویند او و فردوسی بزرگترین عوامل دوری آنها از خواسته شان که  تجزیه طلبی و انحطاط ایران عزیز است می باشند .

علت آن در این است که ارد بزرگ بر اساس شاهنامه حکیم توس نظریه قاره کهن را مطرح ساخته که بسیاری  در سطح منطقه و بخصوص ایران از آن استقبال نموده اند .

این نظریه می گوید تقسیم بندی قاره های جهان بر مبنای خواسته های شرق یعنی چین و غرب یعنی اروپا بنا شده است و حوزه تمدنی ایران باستان که کشورهای هم ریشه آن را در بر می گیرد در این بین نا دیده گرفته شده اند .  
در این شرایط  هر دو سوی این محیط یعنی چین و اروپا در حال سود بردن از  وضع موجود هستند .

ارد بزرگ می گوید اگر یونان نبض فرهنگی اروپاست و اگر چین نبض فرهنگ شرق ، ایران هم نبض قاره کهن است قاره ایی از کشمیر تا قبرس و از شمال دریای مازندران تا خلیج فارس گسترده شده است . قاره کهن 20 کشور را در بر می گیرد که عبارتند از :

قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، افغانستان، کشمیر، پاکستان، ایران، عراق، ترکیه، سوریه، لبنان، قبرس، ، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان سایر بخش‌های جنوبی ترین بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا جنوب اکراین .

این قاره می تواند سبب همکاری و همگرایی بسیار گسترده تری بین کشورهای داخل آن باشد و توان آن را دارد تا به سرعت رشد کند . شاید مهمترین قدرت قاره کهن این است که باعث متوقف شدن موج تجزیه طلبی باشد که پشت پرده آن اروپا ، آمریکا ، روسیه و حتی چین می باشند .پیمانهای شانگهای و اتحادیه اروپا در حال تصاحب مجموعه ما هستند که البته آن هم بدلیل خواب زدگی کشورهای مجموعه قاره کهن بوده است .



خطر تجزیه طلبی امروز بسیاری از کشورهای منطقه بخصوص گرجستان ، ترکیه ، عراق ، افغانستان ، پاکستان و... را تحدید می کند که مهمترین علت آن همدستی بعضی از کشورهای شیخ نشین خلیج فارس و غرب است .


این قاره می تواند موجب ترقی کلیه کشورهای منطقه گردد . و همچون یونان در اروپا ، ایران نقش مادر فرهنگی این سرزمین را دارد .

نظریه مشهور دیگر ارد بزرگ کهکشان بزرگ اندیشه است ، که علاقه مندان می توانند در این مورد تحقیق نمایند.

و اما شناخت مردم عادی نسبت به ارد بزرگ بحث دیگری دارد و آن نصایح و سخنان حکیمانه اوست که به شکل گسترده ایی مورد استفاده کتب ، نشریات ، مجلات و سایتها و وبلاگ ها قرار می گیرند .
در عرصه بین المللی نصایح اندیشمندانه او ترجمه شده که این خود استقبال بسیاری را برانگیخته است .

گفته می شود احمد شاه مسعود از دوستان نزدیک ارد بزرگ بوده و این دوستی در منش و خوی احمدشاه مسعود بسیار تاثیر گذار بوده است نزدیکی احمد شاه به ایران و همچنین نگاه ملی به مقوله مبارزه برای راندن نیروهای طالبان ، پاکستان و امارات متحده عربی بخشی از  همسوی اندیشه های این دو بوده است .


ارد بزرگ  Orod Bozorg




از این روی هنوز پس از سالها از شهادت مسعود بزرگ باز هم بسیاری از مردم این کشور نسبت به ارد بزرگ مهر دارند و عزیزش می دارند . که این در وبسایت هایشان  دیده می شود . بعضی از مخالفین احمد شاه مسعود و ارد بزرگ این دو را مروج تغییر نام افغانستان به خراسان می دانند که البته تا کنون در حد یک اتهام بی پایه باقی مانده است . اغلب مخالفین آنها پشتون هایی هستند که پیشتر مورد حمایت دولت پاکستان قرار داشته اند .

در مجموع شخصیتی که می توان از ارد بزرگ دید بدینگونه است : انسانی دانا و ریش سفیدی که هیچگاه آلوده دعواهای سیاسی نشده و حرفهایش برای زمان و مکان خاصی نیست و بیشتر برای عزت دانش و خرد است .




نظرات

‏رزاقی از کرج گفت…
نمی دانم چرا با این که بحث در مورد نظریه قاره کهن اینقدر گسترده شده اما مقامات کشورمان بخصوص وزارت خارجه هیچ گام عملی در این مورد تا به امروز بر نداشته است.

من هم مثل بقیه هموطنانم امیدوارم ایران به جایگاه واقعی خودش برسه

الهی آمین

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار