بيشترين ناتواني ارتوپدي در كشورمربوط به حوادث مكانيكي است

رييس انجمن جراحان ارتوپدي ايران، بيشترين ناتواني ارتوپدي در كشور را مربوط به حوادث مكانيكي از جمله تصادفات دانست و با اشاره به استفاده از آخرين تكنولوژي‌هاي ارتوپدي دنيا در كشور، گفت: عليرغم بهره‌مندي بيمارستان‌هاي دولتي از تجهيزات روز دنيا، اما در بخش دولتي اجبار براي حضور فيزيكي در زمان‌هايي خاص و همچنين تعرفه پايين خدمات، انگيزه براي ارايه خدمات را كاهش داده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، دكتر غلامعلي عكاشه در نشستي با خبرنگاران، با بيان اين كه بيشترين ناتواني ارتوپدي در ايران به حوادث مكانيكي از جمله تصادفات مربوط مي‌شود، گفت: حوادث جاده‌اي و تصادفات، بيشترين عوارض ارتوپدي در كشور را سبب مي‌شوند كه استاندارد نبودن اتومبيل‌ها، خيابان‌ها، جاده‌ها و عواملي از اين قبيل در اين امر نقش موثري دارند؛ هر چند كه اقداماتي در جهت ايمن سازي و استاندارد كردن جاده‌ها و خيابان‌ها انجام شده است.

وي با بيان اين كه ايران نيز از آخرين تكنولوژي‌هاي ارتوپدي مورد استفاده در كشورهاي پيشرفته برخوردار است، در توضيح تفاوت چگونگي ارايه خدمات در بخش دولتي و خصوصي، ادامه داد: بخش وسيعي از تكنولوژي‌ روز دنيا در بيمارستان‌هاي آموزشي و دولتي استفاده مي‌شود و بخش خصوصي توان وارد كردن آنها را ندارد؛ اما در بخش خصوصي انگيزه‌هاي ارايه خدمات بالاتر است؛ چرا كه در بخش خصوصي، پزشك خود را با منافع زندگي خود نزديك‌تر مي‌داند. تعرفه‌هاي درمان بخش خصوصي نسبتا عادلانه‌تر از بخش دولتي است.

رييس انجمن جراحان ارتوپدي ايران با بيان اين كه بيماري‌هاي مفاصل چه در اندام تحتاني چه در اندام فوقاني به تدريج و به دنبال افزايش سن و فرسايش مفاصل، ايجاد مي‌شوند، افزود: به اين ترتيب افراد مسن در معرض فرسايش زانو قرار دارند و بيماري‌هاي مفاصل، درد، كم تحركي و كم قدرتي فرد در زندگي را به دنبال دارند. درد مفاصل در جوانان نيز به دنبال تغيير زاويه در قسمتي از بدن و فشار نامتعادل به مفاصل، ايجاد مي‌شود. همچنين ممكن است عضلات اطراف مفاصل آن قدر ضعيف باشند كه توانايي مفاصل را تحت تاثير قرار دهند. در مجموع روش زندگي و استفاده زياد از مفاصل بويژه مفاصل زانو و لگن مي‌تواند سبب بروز دردهاي مفاصل در جوانان باشد.


نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار