سربلندی آنتی ویروس مایکروسافت در تستها

بر اساس آخرین تستهای انجام گرفته توسط AV.Test.org در روزهای ۲۹ و ۳۰ سپتامبر که سعی کرده است کارآیی نرم افزار Microsoft Security Essentials را اندازه گیری نماید، این نرم افزار رایگان توانسته است ۹۸ درصد از ۵۴۵۰۳۲ بدافزار نمونه را که شامل انواع ویروسها، bot ها، تروجانها، backdoor ها، و کرمهای اینترنتی است تشخیص دهد.

همچنین این نرم افزار در میان ۱۴۲۲۲ نمونه مختلف از انواع تبلیغ افزارها و ابزارهای جاسوسی، قادر بوده است ۹۰٫۹۵ درصد از آنها را به درستی شناسایی نماید. در بررسی ۶۰۰۰۰۰ فایل سالم ویندوز، Office و سایر نرم افزارهای پر کاربرد نیز، Security Essentials هیچ فایلی را به اشتباه ویروس تشخیص نداده است.

البته AV.Test.org هیچ ویژگی تشخیصی پویایی را در این آنتی ویروس شناسایی نکرده است. این بدان معناست که این نرم افزار قادر نیست بدافزارها را بر اساس رفتار خرابکارانه آنها شناسایی و مسدود نماید. بلکه این آنتی ویروس صرفا مبتنی بر امضای بدافزارها عمل می­کند و به همین دلیل نیز، نمونه های بدافزاری با رفتارهای خرابکارانه توسط این نرم افزار شناسایی نشده اند. البته AV.Test تاکید کرده است که هیچ­یک از محصولات امنیتی دیگر که صرفا آنتی ویروس هستند نیز دارای ویژگی تشخیص مبتنی بر رفتار نیستند، بلکه این ویژگی فقط در مجموعه های امنیتی دیده می­ شود.

به گزارش سایت امنیت وب ایران، Security Essentials همچنین توانسته است تمامی بیست و پنج Rootkit را که توسط AV.Test به آن عرضه شده بود، شناسایی و حذف نماید. این آنتی ویروس رایگان در حذف بدافزارها نیز تمامی اجزای فعال آنها را بعنوان بخشی از پروسه ترمیم حذف کرد. اما در بسیاری موارد، برخی از بقایای بدافزار شامل فایلهای اجرایی غیرفعال و کلیدهای خالی رجیستری باقی ماندند.

در نهایت، تستهای AV.Test نشان می­ دهد که سرعت این آنتی ویروس در مقایسه با سایر محصولات مشابه، متوسط است.

تستهای AV.Test بر روی ویندوز XP SP3، ویستا SP2، و ویندوز ۷ RTM انجام شده اند.





نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار