چين در روياي ايجاد امپراطوري رسانه‌يي

چين قصد دارد با صرف ميلياردها دلار در ظرف چند سال آينده شركت‌هاي رسانه‌يي و سرگرمي ايجاد كند كه توان رقابت با غول‌هاي رسانه‌يي مانند نيوزكورپ و تايم وارنر را داشته باشند.

به گزارش سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شوراي دولتي چين در هفته گذشته طرح بلندپروازانه در دستورالعمل خود گنجانده كه درصدد ايجاد شركت‌هاي سرگرمي، خبري و فرهنگي است كه گرايش بازاري داشته باشند و كمتر از حمايت دولتي بهره بگيرند.

به گفته تحليلگران، چين به طور خلاصه مايل است صنايع خود را به شركت‌هايي مشابه بلومبرگ، تايم وارنر و وياكام تبديل كند. اين كشور در بخشي از تلاش درازمدت براي استفاده از قدرت نرم به جاي نيروي نظامي به‌منظور جلب دوستان خارجي، اميدوار است اين اقدامات تصوير اين كشور در جهان را بهبود ببخشد.

اين كشور همچنين به شركت‌هاي خارجي اجازه مي‌دهد در همه زمينه‌ها شامل توليدات موسيقي، فيلم، تلويزيون، تئاتر و اپرا در اين كشور البته از طريق شركت‌هاي چيني سرمايه‌گذاري كنند.

دولت چين هفته گذشته اعلام كرد گروه‌هاي تحت مالكيت دولت مجددا سازماندهي مي‌شوند تا امكان سرمايه‌گذاري خارجي را بيابند و به اين طريق به جاي متكي ماندن به دولت، روي پاي خود بايستند.


نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار