اسپيكر پارچه‌يي فوق باريك و انعطاف‌پذير ساخته شد

نمونه اوليه اسپيكري ازسوي ياماها رونمايي شده كه از پارچه ساخته شده و تنها يك ميليمتر ضخامت دارد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نمونه اوليه اين اسپيكر كه در نمايشگاه Ceatec در ژاپن به نمايش درآمده از پارچه‌اي كه از جنس الياف بافته‌نشده است و نوار فلزي، ساخته شده است.

بر اساس گزارش پي سي ورلد، اين اسپيكر كه اطلاعاتي درباره نمايشگاه Ceatec برروي آن چاپ شده همانند پوستر بزرگي است كه از يك قاب آويخته شده است.

هنگامي كه بازديدكنندگان در يك طرف يا طرف ديگر اين اسپيكر مي‌ايستند نمي‌توانند صدايي بشنوند اما هنگامي كه در جلوي آن قرار مي‌گيرند صداي زني را مي‌شنوند كه صحبت مي‌كند.

همچنين وقتي دو اسپيكر كنار يكديگر قرار مي‌گيرند همپوشاني در صدا به‌وجود نمي‌آيد اما درصورت فاصله گرفتن از اسپيكر اولي مي‌توان صداي دومي را بدون صداي اسپيكر اولي شنيد.

ماهيت بسيار هدايتي صداي توليد شده در اين اسپيكر به دليل شكل آن است كه امواج صداي يكنواخت را به جاي امواج منحني توليد مي‌كند و به دليل اينكه از پارچه ساخته شده مي‌تواند با هر تصوير يا با استفاده از طراحي ويژه‌اي چاپ شود.

اين اسپيكر كه براي تبليغات يا پوسترهاي اطلاعاتي كاملا مناسب است، يك متر مربع اندازه و 250 گرم وزن دارد و مواد به كار رفته در ساخت اسپيكر آن را بسيار سبك كرده است؛ ياماها هنوز براي تبديل اين اسپيكر به يك محصول تجاري تصميمي نگرفته است.


نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار