نمونه‌هاي اوليه نسل دوم موس مايكروسافت به نمايش درآمد

نمونه‌هاي اوليه از پنج موس كه در طراحي آن‌ها بهره‌گيري از فن‌آوري مولتي تاچ مدنظر بوده از سوي گروه پژوهش سخت افزار مايكروسافت رونمايي شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين پنج موس محصول نهايي نبوده و هنوز در مرحله مفهومي هستند و هر يك با تغيير كامل در موس دسكتاپ استاندارد شيوه متفاوتي در استفاده از مولتي‌تاچ داشته‌اند.

نخستين موس به نمايش درآمده FTIR مولتي‌تاچ با طراحي خميده است كه از دوربين براي رديابي تماس‌هاي متعدد در سطح شفافش استفاده مي‌كند.

موس Orb براي بازيكنان در نظر گرفته شده و داراي يك دوربين داخلي و منبع انتشار نور مادون قرمز است كه مي‌تواند كل دست كاربر را برروي سطح نيم كره‌يي‌اش رديابي كند.

موس ديگر Cap است كه براي افزايش استفاده از امكانات رابط كاربري گرافيكي (GUI) طراحي شده و از الكترودهاي حساس به لمس براي رديابي انگشت كاربر برروي سطح خود استفاده مي‌كند.

همچنين موس Side كه جذاب‌ترين موس اين گروه به شمار مي‌رود مستلزم حداقل تماس با دست كاربر است و از فن‌آوري سايد سايت مايكروسافت براي تشخيص انگشت و حركت‌هاي دست در دور دستگاه استفاده مي‌كند.

آخرين موس Arty است كه اندكي عجيب به نظر رسيده و براي دستكاري‌هاي سه‌بعدي درنظر گرفته شده است و از سه حسگر موس نوري براي رديابي حركت‌هاي مچ، شست و انگشت اشاره استفاده مي‌كند.


نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار