۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

نمونه‌هاي اوليه نسل دوم موس مايكروسافت به نمايش درآمد

نمونه‌هاي اوليه از پنج موس كه در طراحي آن‌ها بهره‌گيري از فن‌آوري مولتي تاچ مدنظر بوده از سوي گروه پژوهش سخت افزار مايكروسافت رونمايي شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين پنج موس محصول نهايي نبوده و هنوز در مرحله مفهومي هستند و هر يك با تغيير كامل در موس دسكتاپ استاندارد شيوه متفاوتي در استفاده از مولتي‌تاچ داشته‌اند.

نخستين موس به نمايش درآمده FTIR مولتي‌تاچ با طراحي خميده است كه از دوربين براي رديابي تماس‌هاي متعدد در سطح شفافش استفاده مي‌كند.

موس Orb براي بازيكنان در نظر گرفته شده و داراي يك دوربين داخلي و منبع انتشار نور مادون قرمز است كه مي‌تواند كل دست كاربر را برروي سطح نيم كره‌يي‌اش رديابي كند.

موس ديگر Cap است كه براي افزايش استفاده از امكانات رابط كاربري گرافيكي (GUI) طراحي شده و از الكترودهاي حساس به لمس براي رديابي انگشت كاربر برروي سطح خود استفاده مي‌كند.

همچنين موس Side كه جذاب‌ترين موس اين گروه به شمار مي‌رود مستلزم حداقل تماس با دست كاربر است و از فن‌آوري سايد سايت مايكروسافت براي تشخيص انگشت و حركت‌هاي دست در دور دستگاه استفاده مي‌كند.

آخرين موس Arty است كه اندكي عجيب به نظر رسيده و براي دستكاري‌هاي سه‌بعدي درنظر گرفته شده است و از سه حسگر موس نوري براي رديابي حركت‌هاي مچ، شست و انگشت اشاره استفاده مي‌كند.


ياهو تمام تبليغات صفحه اول بزرگ‌ترين روزنامه هندي را خريد

ياهو كل تبليغات صفحه اول Times of India كه بزرگ‌ترين روزنامه انگليسي‌زبان هند است را خريداري و به چاپ تبليغات زرد رنگ بزرگي براي موج تبليغاتي جديدش اقدام كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نسخه روز يكشنبه Times of India تبليغات زرد رنگ بزرگي براي موج تبليغاتي جديد ياهو با عنوان It's You به چاپ رسيد.

موج تبليغاتي جديد ياهو با عنوان It's You برروي نحوه شخصي‌سازي سرويس‌هاي ياهو و كمك اين موتور جست‌وجو براي دسترسي به خدمات و اطلاعات آنلاين براي كاربران تمركز يافته است.

ياهو در هند از حضور بالايي برخوردار بوده و طبق آمار كام اسكار، از ميان 35 ميليون كاربر اينترنتي هندي 26 ميليون نفر كاربر اين شركت هستند.

گفتني است روزنامه Times of India كه در سال 2008 تيراژي در حدود 3.14 ميليون داشت، پرفروش‌ترين روزنامه انگليسي در هند به شمار مي‌رود.


مذاكره براي ارائه خدمات بيمه و بازنشستگي نيروهاي مسلح از طريق دفاتر

رييس انجمن دفاتر خدمات ارتباطي كشور از مذاكره با سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح خبر داد و گفت: قرار شده خدمات بيمه، درمان و بازنشستگي اين نيروها از طريق دفاتر به مردم ارائه شود كه مذاكرات و مقدمات اوليه انجام شده است.

علي فلاح حقيقي - رييس انجمن دفاتر خدمات ارتباطي كشور - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: با ايجاد هلدينگ كشوري زمينه‌اي براي توليد خدمات ايجاد مي‌كنيم كه مقدمات آن را به اطلاع انجمن‌ها رسانده‌ايم و قرار است به‌عنوان يك مجموعه شركت مادر تخصصي براي تشكيل شركت‌هاي زيرمجموعه و به منظور تامين خدمات و ارائه كار در دفاتر براي ورود در پروژه‌هاي مرتبط ورود پيدا كند.

او تصريح كرد: با ايجاد شركت‌هاي تخصصي زيرمجموعه توليد خدمت براي دفاتر خدمات ارتباطي، اولين هدف و پروژه ما اپراتور دوم پست است كه خصوصي خواهد بود.

وي افزود: با ايجاد اين مجموعه درواقع قدرت اجرايي دفاتر براي عقد قراردادهاي مرتبط در كشور افزايش مي‌يابد و با توجه به اين كه شبكه توزيع و تخصصي آن را در سطح كشور داريم پيش‌بيني مي‌كنيم بهترين ظرفيت را در اين زمينه داشته باشيم.


پهناي باند مورد نياز كشور با‌ آغاز كار اين شبكه تامين مي‌شود

معاون فن‌آوري ارتباطات شرکت زيرساخت زمان اجرايي شدن پروژه شبكه ملي IP را يك ساله عنوان و اظهار كرد: اين پروژه از سال آينده و تقريبا از اواخر شهريورماه اجرايي خواهد شد.

محمدعلي آريانيان در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به پروژه شبكه ملي IP و با بيان اينكه شركت «صاايران» برنده اين پروژه شده است گفت: اين شركت تاييديه را گرفته و در حال سفارش دادن تجهيزات و نصب آن‌ها است.

وي با بيان اين كه اين شبكه كليه نيازهاي پهناي باند در كشور را تامين مي‌كند ابراز كرد: با آغاز به كار اين پروژه هر اپراتوري مي‌تواند پهناي باند مورد نيازش را براي اينترنت، اينترانت و VPN تامين كند.

معاون فن‌آوري ارتباطات شرکت زيرساخت درباره پروژه فالكون هم گفت: در پروژه فالكون اينترنت بين‌المللي از خارج از كشور خريداري شده و آن را در لب مرز تحويل مي‌گيريم و بايد با استفاده از شبكه IP اين اينترنت را در داخل كشور توزيع كنيم.

به گزارش ايسنا ارتباطات به کمک شبکه‌هاي IP علاوه بر مشتريان، مزاياي فراواني را براي عرضه‌کنندگان اين خدمات به همراه خواهد داشت. امروز تمامي مراکز سنتي و مدرن عرضه‌کننده خدمات مخابراتي مي‌کوشند شبکه‌هاي خود را با سيستم IP هماهنگ ساخته و سرويس‌هاي افتراقي کيفيتي را براساس اين شبکه‌ها راه‌اندازي کنند، در چنين شرايطي شبکه‌هاي هماهنگ با IP مي‌توانند کارآيي بيش‌تري داشته باشند و در بيش‌تر مواقع هزينه پايين‌تري را به کاربر تحميل کنند.


چين در روياي ايجاد امپراطوري رسانه‌يي

چين قصد دارد با صرف ميلياردها دلار در ظرف چند سال آينده شركت‌هاي رسانه‌يي و سرگرمي ايجاد كند كه توان رقابت با غول‌هاي رسانه‌يي مانند نيوزكورپ و تايم وارنر را داشته باشند.

به گزارش سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شوراي دولتي چين در هفته گذشته طرح بلندپروازانه در دستورالعمل خود گنجانده كه درصدد ايجاد شركت‌هاي سرگرمي، خبري و فرهنگي است كه گرايش بازاري داشته باشند و كمتر از حمايت دولتي بهره بگيرند.

به گفته تحليلگران، چين به طور خلاصه مايل است صنايع خود را به شركت‌هايي مشابه بلومبرگ، تايم وارنر و وياكام تبديل كند. اين كشور در بخشي از تلاش درازمدت براي استفاده از قدرت نرم به جاي نيروي نظامي به‌منظور جلب دوستان خارجي، اميدوار است اين اقدامات تصوير اين كشور در جهان را بهبود ببخشد.

اين كشور همچنين به شركت‌هاي خارجي اجازه مي‌دهد در همه زمينه‌ها شامل توليدات موسيقي، فيلم، تلويزيون، تئاتر و اپرا در اين كشور البته از طريق شركت‌هاي چيني سرمايه‌گذاري كنند.

دولت چين هفته گذشته اعلام كرد گروه‌هاي تحت مالكيت دولت مجددا سازماندهي مي‌شوند تا امكان سرمايه‌گذاري خارجي را بيابند و به اين طريق به جاي متكي ماندن به دولت، روي پاي خود بايستند.


رونمايي جديدترين تلفن همراه مبتني بر پيل سوختي

جديدترين نمونه از تلفن همراهي كه بر مبناي پيل سوختي متانولي است در نمايشگاه Ceatec ژاپن از سوي KDDI به نمايش گذاشته شد.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گوشي تغييريافته توشيبا T002 توسط اپراتور ژاپني KDDI به‌عنوان دستگاه پژوهش و طراحي نمايش داده شده و در آن فن‌آوري مبتني بر نمونه‌هاي قبلي بهبودهاي بيش‌تري را نشان مي‌دهد اما درباره زمان عرضه شدن تلفن همراه مبتني بر پيل سوختي متانولي صحبتي به ميان نيامده است.

پيل سوختي متانولي از واكنش ميان متانول، آب و هوا، برق توليد مي‌كند كه تنها حجم كوچكي از بخار آب و دي اكسيد كربن توليد مي‌كنند، درنتيجه پيل سوختي متانولي منبع انرژي سبزتري نسبت به باتري‌هاي سنتي شناخته مي‌شود.

در نمونه اوليه اين تلفن همراه، قسمت پيل سوختي همچنين داراي يك باتري يون ليتيومي است كه لازم است با افزايش تقاضا براي مصرف نيرو از تلفن همراه بين زماني كه مورد استفاده نيست و هنگامي كه براي مكالمه يا مرور اينترنت مورد استفاده قرار مي‌گيرد، برابري كند.

اين پيل سوختي براي تامين ميزان نيروي مستمر براي باتري كاملا وفق داده شده است و باتري به عنوان يك حايل عمل مي‌كند تا كار كردن روان گوشي را تضمين كند.

در نتيجه اين تركيب، اين تلفن در هر بار شارژ متانولي مي‌تواند براي 320 ساعت مورد استفاده قرار بگيرد كه سه روز طولاني‌تر از مدتي است كه تلفن تجاري T002 مي‌تواند كار كند.

اما بزرگ‌ترين مزيت پيل سوختي متانولي اين است كه به‌جاي منتظر ماندن به مدت يك يا دو ساعت براي شارژ مجدد باتري، در ظرف چند ثانيه با متانول پر مي‌شود.

توشيبا براي عرضه شارژر باتري مبتني بر فن‌آوري پيل سوختي وعده داده بود اما با گذشت چند ماه هنوز خبري از عرضه محصول تجاري نيست. اين شارژر دستگاه قابل حملي خواهد بود كه براي شارژ مجدد باتري دستگاه‌هايي مانند تلفن همراه، دستگاه پخش موسيقي و دستگاه‌هاي بازي قابل حمل، به‌جاي اتصال آن‌ها به يك منبع برق مورد استفاده قرار مي‌گيرد.


نيمي از كودكان فرانسوي در كلاس از تلفن همراه استفاده مي‌كنند

بر اساس بررسي جديد نزديك به نيمي از كودكان فرانسوي از تلفن همراه در كلاس درس استفاده مي‌كنند و اكثر آن‌ها در طول درس به تماس‌ها پاسخ مي‌دهند.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين بررسي كه از گروه سني 12 تا 17 سال توسط TNS Sofres انجام گرفت، نشان داد كه 73 درصد از افراد اين گروه سني تلفن همراه دارند و اين آمار براي گروه سني 16 و 17 سال به 95 درصد افزايش يافته است.

طبق اين بررسي كه از 500 دانش‌آموز مدرسه‌يي و بين 17 تا 19 ماه سپتامبر انجام و در روزنامه لوپاريسين منتشر شد، يك پنجم اين دانش‌آموزان اظهار كرده‌اند تلفنشان توسط مسوولان مدرسه توقيف شده است.

بر اساس اين گزارش تلفن‌هاي همراه به طور رسمي در مدارس فرانسه ممنوع نيستند و مديران فاقد اختيار قانوني براي توقيف تلفن‌هاي همراه هستند.


شماره‌هاي تلفن كاربران پرويي قابل انتقال مي‌شود

مردم پرو كه شركت‌هاي تلفن همراهشان را تغيير مي‌دهند، مي‌توانند شماره‌هاي تلفن‌شان را از ماه ژانويه 2010 نگه دارند.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزارت حمل و نقل و ارتباطات پرو اعلام كرد كه امكان انتقال شماره به كاربران تلفن همراه اجازه مي‌دهد هر بار كه مي‌خواهند اپراتورهايشان را بدون هيچ هزينه‌اي تغيير دهند.

طبق اعلام اين وزارتخانه، با اين تغيير انتظار مي‌رود شركت‌هاي تلفن همراه تعرفه‌هاي پايين‌تر و خدمات بهبوديافته‌تري ارايه كنند.

طبق آمار دولت پرو، 22 ميليون كاربر تلفن همراه در اين كشور وجود دارد؛ بازار تلفن همراه پرو در اختيار دو اپراتور تلفونيكا موبيلس وابسته به شركت اسپانيايي تلفونيكا و كلارو، متعلق به شركت مكزيكي آمريكاموبيل است.


سينما رفتن با فيلم ديدن فرق دارد

اين فقط تلويزيون نيست كه رقيب سينما بوده و همواره بخشي از مخاطبان هنر هفتم را از او ربوده است. تبليغات بازرگاني نيز امروزه با روش‌هاي غلط و صرفا تجاري خود به جنگ با سينما مي‌رود و خواسته و ناخواسته به بحران مخاطب در سينما دامن مي‌زند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگي به نشاني http://ssaemi.blogfa.com آمده است: پيام‌هاي بازرگاني تنها به آگهي تجاري تبديل شده كه هدفي جز بازاريابي ندارد، حتي اگر شيوه پخش اين آگهي به ناآگاهي مخاطب منتهي شود.

تركيب و ساخت برخي واژه‌هاي تبليغاتي بدون توجه به سويه روانشناختي آنچنان ضربه‌اي به كنش‌هاي فرهنگي در جامعه ما زده است كه به دليل پنهاني و نامحسوس بودن آن شايد به چشم نيايد، ولي آنقدر در ضمير ناخوداگاه جامعه نفوذ مي‌كند كه نتيجه آن را بايد در كاهش روز افزون مخاطبان در سالن‌هاي سينما مشاهده كرد.

متاسفانه عوامل مرتبط ديگري نيز موجب شده تا سينماي خانگي به تدريج جاي سينماي واقعي را بگيرد. مثلا ورود فيلم‌هاي اكران شده در كوتاه‌ترين زمان به شبكه نمايش خانگي و عرضه آن در فروشگاه‌هاي فرهنگي و مواد غذايي، موجب شده تا بسياري از مردم به جاي رفتن به سينما منتظر باشند تا بعد از پايان اكران عمومي‌، سي دي و دي وي دي آن را از اين مراكز خريداري و در سينماي خانگي منزل خود تماشا كنند.

متاسفانه توسعه تكنولوژي‌هاي ارتباطي به جاي اينكه در خدمت گسترش رفتارهاي فرهنگي و از جمله توسعه سينما منتهي شود به سمت نابودي سينما حركت مي‌كند. البته كمبود امكانات رفاهي در سينما مثل فقدان پاركنيگ اتومبيل، ممنوعيت مصرف تنقلات در سينماهاي مدرن و فقر تجهيزات سينماي مثل صدا و تصوير خوب و عواملي از اين دست هم به قهر مردم با سينما دامن زده است و اين ديگر جزء وظايف مسولان و متوليان امر است تا سينما و سالن‌هاي آن را براي مخاطبان جذاب و لذت بخش بسازند تا انگيزه و لذت تماشاي فيلم در سالن‌هاي سينما افزايش يابد.

در واقع بايد كنش رفتن به سينما علاوه بر جذابيت خود فيلم به رسميت شناخته شود و براي آن برنامه‌ريزي صورت گيرد. يادمان نرود سينما رفتن با فيلم ديدن فرق دارد.






پژواک اندیشه در فراسوی مرزها

  تاریخ بشر، داستان مبارزه بی‌پایان برای آزادی، عدالت و معناست. در این مسیر، گاهی یک اندیشه، یک فلسفه، می‌تواند مرزهای جغرافیایی و فرهنگی ر...

بازتاب فلسفه اُرُدیسم در سراسر جهان