شهر خاطره های من بندر انزلی همرا با متنی از سایت دوست عزیز آقای مرتضی وشعری زیبا از آقای میلاد اضغر زاده

آقای میلاد اصغر زاده

تاريخ تولد: جمعه 11 شهريور 1362
کشور: ايران
شهر: شهر ساری

بیست پنج سال دارم
و علاقه هام داستان کوتاه - شعر - سینما
البته از نو ع مستقلش
- موسیقی از نوع خوبش
- فلسفه اجتماعی
و هوای بارونیه - همین
سروده ی زیبای آقای میلاد اصغرزاده

با نام:

چیزی نمی ماسد به این مرد غزلخوان :


چیزی نمی ماسد به این مرد غزلخوا


نبا این هوای خسته و یار پریشان..


.چیزی نمی ماسد به او می داند این را


می میردآاخر بین لاهیجان(1) و تهران
در اولین برخورد از عشقش نپرسید

اوبچه تهرانیست یا از اهل گیلان
روزی که هم اوگفت از اهل شمال است

گفتش که عشقست ماهی و چایی وقلیان(2)


تُو انزلی(3) قایق سواری - کیک فومن(4)


تنگ غروب هم گشتی دور قلعه رودخان(5)


می گفت, در خوابش نمی دید او یه روز ی


گریان بماند زیر باران ِ ؛ سبزه میدان(6)


دریا خروشان باشد و ماسوله(7) بست
کوهین(8)بگیرد برف و او با پای لرزان


پیوسته زیر لب بگوید مرگ برعشق


تنها تو را میخوام کجایی آی مامان جان!(9)


******************************************


*1-لاهیجان معروفه به عروس گیلان با یه استخر بزرگ وسط شهر


و ابشار مصنوعی و یه دیوار در روی کوه مشرف به اون


مثل دیوار چین- البته چند ساله که روی این کوه تله کابین هم زدند


2-ماهی و چایی و قلیان و یه سری چیزایی دیگه مثل صنایع دستی


و برنج سوغات گیلانند


3-انزلی هم اسکله داره هم ساحل های شنا هم مرداب با گل ها


و علف ها و نیزارهای روشو هم جزیره های توی مرداب و هم ویلا...


4 - فومن یه شهره تو غرب گیلان که معروفه به شهر مجسمه ها


به علاوه اونجا کلوچه های سنتی داغ مخصوص به خودش را هم داره


5 - قلعه رودخان یه قلعه تاریخیه که فکر کنم برمیگرده به دوران اسماعیلیان .


روی یه کوهه جنگلیه و خیلی قشنگه
و یه چیزی تو مایه های قلعه ی هزار اردک !


6- سبزه میدان در واقع یه پارکه کوچیکه در وسط شهر رشت


که بیشتر از اهمیت تاریخی تو استان برخورداره .


مرحوم شیون فومنی گفته :


تنها موزر دبسته دانه میرزا کی بو نه من نه تو که خانه سبزه میدانی بود


7-حتماً از ماسوله خیلی شنیدین همونجایی که حیاط


یه خونه سقف یه خونه ی دیگه است .


ولی خوب از نزدیک دیدنش یه چیز دیگه است ولی تو فصل گرم برید


که سیل شما را با خودش نبره تو بحر خزر!8


- کوهین اسم یه گردنه ی تو ورودی استان از سمت قزوینه.


و هر موقع یه برف سنگین میاد اونجا بسته میشه


و به ناچار باید شب را در استان قزوین بمونید!...


پس بهتره قبل از اومدن به گیلان حتما با هواشناسی هماهنگ کنید


9- این شعر فقط یه شعر عاشقانه است


و شاعر هر گونه ارتباطی را با سازمان گردشگری و ایران گردی و گیلان گردی...


انکار میکنه و کلا عرصه ی شعر رااز این چیزها مبرا میدونه !!!!(10)

شاعر ونویسند ه : آقای



شهر خاطره های من بندر انزلی


همرا با متنی از سایت دوستی وبلاگ نویس با نام

آقای مرتضی Gajamoo که من اتفاقی بدنبال جستجو در


گوگل در نام بندر انزلی با وبلاگ خوبشون آشنا شدم


امید ایشان هم همواره موفق باشند.( ف.شیدا)


حافظیه انزلی


بلی 400 عکس از بندرانزلی قبل و بعد از انقلاب.

البته این عکسها نزدیک به 500 عکس می شد که من بعد از

آپلود کردن عکسها،ترجیح دادم که اون عکسها رو حذف کنم

و احتمالاً یک سری دیگر


از این عکسها در آینده نه چندان دور حذف و عکسهای جدیدتری

به این آلبوم اضافه خواهد شد.

سعی کردم تا حدودی بعضی از جاها رو با توضیح کوچک به شما

عزیزان بیشتر بشناسانم وقول خواهم داد

در آینده نزدیک همه عکس ها با توضیح دیده شوند.

من این آلبوم پیکاسو رو تقدیم به دو عزیز وردپرسی یعنی

خانم محتشمی و آقای زمانیان عزیز خواهم کرد،

چرا که این دو عزیز همواره و در بسیاری از اوقات

مشوق و همراهم بوده اند.

اینم لینک عکسها در پیکاسو
پ . ن قبل از اینکه خودتون به پیکاسو برید و اسم واقعی منو اونجا ببینید

همینجا خدمتون عرض کنم که نام کوچک من مرتضی ست.

gajamoo.wordpress.com

امید شاعر عزیز ودوست وبلاگنویس واهالی شهر بندرانزلی
وکل ایران در صفا شادی ارامش وموفقیت بسربرند
ف.شیدا

نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار