دوبیتی واشعار کوتاه /فرزانه شیدا

سارق _________:
وقت خود ومن تلف نمودى
تا درنظرت دلم ربودى
جانا تو در آن نگاه اول
تک سارق قلب بنده بودى.
1361/ ف.شيدا

چو پنهان عشق شیرین است
به پنهانی تو یارم باش
به دور از چشم بدخواهان
همیشه کنارم باش.
ف.شیدا1361
●●●
چه خسته ________ :
چه خسته باز آمد , دلم ز اشیانه ی عشق
دگر نخواهم کرد , گذر ز خانه ی عشق
گل دلم یکروز , به عشق ایمان داشت
به شاخ شاخ امید , غنچه بس فراوان داشت
تو شاخ عمرم را , ز ریشه ها چیدی
تومرگ روحم را , به جور خود! دیدی
دگرنسیم بهار...شکفتن من نیست
دوباره روئیدن , به گلشن من نیست
دگر نمیخواهم , شکسته باز آیم
شکسته شاخم را , به غنچه آرایم
دگر نمیخواهم , زعاشقان باشم
به قلب پژمرده , گل خزان باشم!
به باغبان دیگر , نمیدهم دل را
باو نخواهم بست امید باطل را
گل دل ما را... دگر بهاری نیست
بدون تو هرگز...مرا قراری نیست
دگر تو درباغی... مرا نخواهی دید
چو از بن وریشه ... وجود من خشکید
1382_ فرزانه شیدا
●●●
در انتظار گذشت...شبهای تنهائی
نگاه که پروانه وار ....در جستجوی شمع وجودت
بی شعله سوختم....
ف. شیدا - 11 آبان 1384
عشق عنوان نمیخواهد..
__________________
عنوانی بر عشق مجو...
عشق عنوان نمیخواهد...تنها در نگاه عاشق بنگر

کلام عشق گویاست...در نگاه غمدیده ی عاشق...
در پشت لبهای سکوت...در بیقراری ها!!
ف.شیدا - 11 آبان 1384
__________________
روزگارانت سبز ...آسمانت آبى ....چشمه ى عشق ومحبت هرروز...
در درونت جارى.. ف.شيدا
پنجشنبه 29 مرداد 1388

نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار