!راز عشق در تواضع است


!راز عشق در تواضع است
عشق کور است ، اما بسیار زیباست
عزیزی نظر مرا جویا شده در زمینه ی چه چیزی عشق را شکل می دهد یا آن را تداوم می بخشد، در پی پاسخ به سوال:
سوال سختی است اما می توانم همانطور که او آن را به سادگی بیان کرده به سادگی هم پاسخ بدهم. من هم به کل سوالات پاسخ نمی دهم بلکه آنچه در این لحظه به ذهنم می آید بیان می کنم، ساده و راحت: عشق را زمانی می توان تجربه کرد که به این حس دست یابی که می توانی خود را آسوده و بی دغدغه از پشت به آغوش کسی رها کنی. حتی چشم بسته و اغتماد کنی به اینکه می دانی که او هست و می دانی که پذیرای توست،وحتما ترا خواهد گرفت ونخواهد گذاشت زمین بخوری و او خواهان توست هر آنگونه که هستی و هر آن گاه که بطلبی اش!
در این حالت که به اطمینان و آرامش نزدیک است حس های منفی حضور ندارد.
من قائل به این نیستم که عشق ملازم با بدبختی و رنج کشیدن است :)
برايم عشق تهي از مفهوم خاصيست. تنها در تصورات روياپردازانه ميتوان آنرا يافت.
دقيقا به ياد جمله دكتر شريعتي ميافتم كه ميگفت: آدمي با عشق به دنبال مرگ ميرود.
عبارت كاملش: «به سه چيز تکيه نکن؛غرور، دروغ و عشق.
آدم با غرور مي تازد
با دروغ مي بازد
و با عشق مي ميرد!»
به نظرم كل چيزي كه مي شد گفت
رو توي همين چند سطر با مهارت و ظرافت گفت. خصوصن اينكه :
"می دانی که پذیرای توست، هر آنگونه که هستی " اين قسمت واقعن عميق ترين بخش يه عشقه به نظرم كه تا وجود نداشته باشه
پايه هاي عشق بدجوري مي لرزه و با هر بادي ممكنه ريشه كن بشه
عشق تملك جو و خود خواهانه نيست.
چیزی شبیه ایثار است.
عشق حركت از مرزهاي خود و پذيرش خواسته هاي معشوق بدون چون وچراست.
مهمترين نشانه ي عشق
این است كه عاشق دائماً ميخواهد به معشوق چيزي بدهد
بدون آن كه به ستاندن ما به ازايي بينديشد.
عاشق نبايد چيزي از معشوق بخواهد.
عشق نبايد مشروط به دريافت عشق متقابل باشد و گر نه عشق نيست و معامله است.

راز عشق در تواضع است
این صفت به هیچ وضع نشانه تظاهر نیست
بلکه نشان دهنده احساس و تفکر قوی است ـ میان دو نفری که یکدیگر را دوست دارند ـ تواضع مانند جویبار آرامی است که چشمه محبت آنها را تازه و با طراوت نگه میدارد

راز عشق در احترام متقابل است
احساسات متغیر اند امااحترام دو نفر ثابت میماند
اگر عقاید شریک زندگی ات با عقاید تو متفاوت است
با احترام به نظریات اش گوش کن
احترام باعث میشود که او بتواند خودش باشد
حقیقت اصلی عشق یعنی تفکر را از یاد نبری
آیا یک رابطه دراز مدت مهمتر از اختلافات کوچک و زود گذر نیست ؟
راز عشق در این است که
حس تملک را از خود دور کنی
در حقیقت هیچ کس نمی تواند مال کسی شود ـ
در عوض به راه حلی فکر کنی که در آینده از بروز چنین سوء تفاهم هایی جلوگیری کنی

راز عشق در این است که
باور ها آرمان ها و اهدفتان را با یکدیگر در میان بگذارید

عشق خام و ناقص میگه:"من دوست دارم چون بهت نیاز دارم
ولی عشق کامل و پخته میگه:"بهت نیاز دارم چون دوست دارم
..........................
...........................
آن که هیچ نمیداند، به چیزی عشق نمیورزد. آن که از عهده هیچ کاری بر نمیآید، هیچ نمیفهمد. آن که هیچ نمیفهمد، بی ارزش است. ولی آن که میفهمد؛ بی گمان عشق میورزد، مشاهده میکند، میبیند.... (.:هرچه بیشتر دانش آدمیدر چیزی ذاتی باشد، عشق بدان بزرگتر است... هرکه فکر کند همه میوه ها در همان وقت میرسند که توت فرنگی، از انگور چیزی نمیداند.
متن ارسال شده از یک دوست می باشد.

نظرات

‏تفرشي گفت…
سلام خوبي
اميدوارم كه خوب باشي
1 چرا از سايت اومدي بيرون؟ميدوني بهت عادت كرديم و تحمل دوريت رانداريم يا نه ؟ ( با لحن خشن بخون )
2 پيامت رسيد .. من چه كمكي ميتونم بهت بكنم .. در خدمت هستم و برام افتخاره جواب را برام بفرست .. منتظرم
حسین میدری گفت…
هزاران هزار درود عاشقانه بر شما و واژه های شگفت اندیشتان!
من و امواج خلیج و شالوها در "یک ساحل پر از شعر" با پنج دوبیتی جدید به روزیم و مشتاقانه چشم براه آفتاب مهرورزی هایتان، نقش گامهای رهنمودتان بر ماسه های خیس خاطره هامان خواهد ماند..

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار