۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

سينما رفتن با فيلم ديدن فرق دارد

اين فقط تلويزيون نيست كه رقيب سينما بوده و همواره بخشي از مخاطبان هنر هفتم را از او ربوده است. تبليغات بازرگاني نيز امروزه با روش‌هاي غلط و صرفا تجاري خود به جنگ با سينما مي‌رود و خواسته و ناخواسته به بحران مخاطب در سينما دامن مي‌زند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگي به نشاني http://ssaemi.blogfa.com آمده است: پيام‌هاي بازرگاني تنها به آگهي تجاري تبديل شده كه هدفي جز بازاريابي ندارد، حتي اگر شيوه پخش اين آگهي به ناآگاهي مخاطب منتهي شود.

تركيب و ساخت برخي واژه‌هاي تبليغاتي بدون توجه به سويه روانشناختي آنچنان ضربه‌اي به كنش‌هاي فرهنگي در جامعه ما زده است كه به دليل پنهاني و نامحسوس بودن آن شايد به چشم نيايد، ولي آنقدر در ضمير ناخوداگاه جامعه نفوذ مي‌كند كه نتيجه آن را بايد در كاهش روز افزون مخاطبان در سالن‌هاي سينما مشاهده كرد.

متاسفانه عوامل مرتبط ديگري نيز موجب شده تا سينماي خانگي به تدريج جاي سينماي واقعي را بگيرد. مثلا ورود فيلم‌هاي اكران شده در كوتاه‌ترين زمان به شبكه نمايش خانگي و عرضه آن در فروشگاه‌هاي فرهنگي و مواد غذايي، موجب شده تا بسياري از مردم به جاي رفتن به سينما منتظر باشند تا بعد از پايان اكران عمومي‌، سي دي و دي وي دي آن را از اين مراكز خريداري و در سينماي خانگي منزل خود تماشا كنند.

متاسفانه توسعه تكنولوژي‌هاي ارتباطي به جاي اينكه در خدمت گسترش رفتارهاي فرهنگي و از جمله توسعه سينما منتهي شود به سمت نابودي سينما حركت مي‌كند. البته كمبود امكانات رفاهي در سينما مثل فقدان پاركنيگ اتومبيل، ممنوعيت مصرف تنقلات در سينماهاي مدرن و فقر تجهيزات سينماي مثل صدا و تصوير خوب و عواملي از اين دست هم به قهر مردم با سينما دامن زده است و اين ديگر جزء وظايف مسولان و متوليان امر است تا سينما و سالن‌هاي آن را براي مخاطبان جذاب و لذت بخش بسازند تا انگيزه و لذت تماشاي فيلم در سالن‌هاي سينما افزايش يابد.

در واقع بايد كنش رفتن به سينما علاوه بر جذابيت خود فيلم به رسميت شناخته شود و براي آن برنامه‌ريزي صورت گيرد. يادمان نرود سينما رفتن با فيلم ديدن فرق دارد.






ترميم حفره‌هاي نرم‌افزار ادوب سريع‌تر مي‌شود

شركت ادوب سيستمز در واكنش به محبوبيت حفره‌هاي نرم‌افزارش در نزد هكرها، به روند ترميم آسيب‌پذيري‌ها سرعت بخشيده و ظرف دو هفته وصله‌هاي جديد را منتشر مي‌كند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مقامات ادوب در ماه مي اعلام كرده بودند اين شركت گام‌هاي جديدي براي آزمايش نرم‌افزارهايش برداشته و زمان پاسخگويي به حوادث امنيتي را بهبود مي‌دهد.

ادوب اكنون مانند مايكروسافت و اوراكل به‌روزرساني‌هاي نرم‌افزاري امنيتي منظمي را منتشر مي‌كند و درصورت ضرورت سريع‌تر از زمان مقرر به انتشار وصله‌ها اقدام مي‌كند.

با واقف شدن هكرها به ساده‌تر بودن يافتن حفره‌ها در نرم‌افزار ادوب كه در ويندوز اجرا مي‌شود، به جاي آسيب‌پذيري‌هاي جديد در خود سيستم عامل، نرم‌افزار ادوب طي سال‌هاي گذشته به طور روزافزون تحت حمله بوده است.

اين امر موجب شده دور جديدي از حملات صورت بگيرد كه در آن‌ها از حفره‌هاي محصولاتي مانند ادوب ريدر، كوئيك تايم اپل و مرورگر فايرفاكس موزيلا بهره‌برداري شده است.

مدير فن‌آوري ادوب با خاطرنشان كردن اين حقيقت در كنفرانس سالانه طراحان مكس ادوب كه در لس‌آنجلس برگزار شد اعلام كرد كه ترميم مشكلات مهم كه پيش از اين چند ماه طول مي‌كشيد اكنون در دو هفته انجام مي‌شود.

هنگاميكه نرم‌افزار ريدر و آكروبات ادوب در ماه فوريه هدف حمله گسترده‌اي قرار گرفتند، گروه ديده‌بان Shadowserver Foundation نسبت به اين مشكل هشدار داد اما بعدها كارشناسان امنيتي دريافتند اين نرم‌افزارها از اوايل ماه ژانويه تحت حمله بوده و ادوب تا ماه مارس وصله‌اي براي ترميم آن منتشر نكرد كه اين مدت زمان نسبتا طولاني خدشه‌اي براي اعتبار اين شركت به شمار مي‌رفت.


اسپيكر پارچه‌يي فوق باريك و انعطاف‌پذير ساخته شد

نمونه اوليه اسپيكري ازسوي ياماها رونمايي شده كه از پارچه ساخته شده و تنها يك ميليمتر ضخامت دارد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نمونه اوليه اين اسپيكر كه در نمايشگاه Ceatec در ژاپن به نمايش درآمده از پارچه‌اي كه از جنس الياف بافته‌نشده است و نوار فلزي، ساخته شده است.

بر اساس گزارش پي سي ورلد، اين اسپيكر كه اطلاعاتي درباره نمايشگاه Ceatec برروي آن چاپ شده همانند پوستر بزرگي است كه از يك قاب آويخته شده است.

هنگامي كه بازديدكنندگان در يك طرف يا طرف ديگر اين اسپيكر مي‌ايستند نمي‌توانند صدايي بشنوند اما هنگامي كه در جلوي آن قرار مي‌گيرند صداي زني را مي‌شنوند كه صحبت مي‌كند.

همچنين وقتي دو اسپيكر كنار يكديگر قرار مي‌گيرند همپوشاني در صدا به‌وجود نمي‌آيد اما درصورت فاصله گرفتن از اسپيكر اولي مي‌توان صداي دومي را بدون صداي اسپيكر اولي شنيد.

ماهيت بسيار هدايتي صداي توليد شده در اين اسپيكر به دليل شكل آن است كه امواج صداي يكنواخت را به جاي امواج منحني توليد مي‌كند و به دليل اينكه از پارچه ساخته شده مي‌تواند با هر تصوير يا با استفاده از طراحي ويژه‌اي چاپ شود.

اين اسپيكر كه براي تبليغات يا پوسترهاي اطلاعاتي كاملا مناسب است، يك متر مربع اندازه و 250 گرم وزن دارد و مواد به كار رفته در ساخت اسپيكر آن را بسيار سبك كرده است؛ ياماها هنوز براي تبديل اين اسپيكر به يك محصول تجاري تصميمي نگرفته است.


عرضه خدمات تلفن اينترنتي ارزان‌قيمت براي آيفون و بلك بري

با انتشار برنامه‌اي از سوي يك شركت تلفن اينترنتي، كاربران آيفون و بلك بري مي‌توانند تماس‌هاي تلفني بين‌المللي با قيمت مناسب انجام دهند.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام مدير اجرايي Vonage Holdings Corp، كاربران اين تلفن‌هاي هوشمند درصورت دانلود برنامه رايگان اين شركت مي‌توانند با ده‌ها كشور تماس‌هاي تلفني كه بيش از 50 درصد ارزان‌تر هستند، برقرار كنند.

اين سرويس براي تمامي تلفن‌هاي آيفون كه در آمريكا تنها براي مشتركان AT&T موجودند و براي تمامي تلفن‌هاي بلك بري بدون توجه به اپراتورشان، قابل دسترس خواهد بود.

سرويس‌هاي تلفن اينترنتي رايانه‌يي سال‌هاست كه در حال فعاليتند اما تماس‌هاي تلفن اينترنتي كه از طريق تلفن‌هاي همراه انجام مي‌گيرند طي ماه‌هاي گذشته و به‌دنبال اقدام اپل در مسدود كردن برنامه مكالمه اينترنتي گوگل براي آيفون مورد توجه قرار گرفته‌اند.

كاربران برنامه Vonage با آيفون مي‌توانند با استفاده از شبكه سلولاري AT&T و همچنين اتصال كوتاه برد واي فاي كه در مكان‌هايي مانند كافي‌شاپ‌ها وجود دارد، براي تماس گرفتن استفاده كنند. اين در حاليست كه استفاده از برنامه تلفن اينترنتي اسكايپ براي كاربران آيفون تنها به مكان‌هايي محدود است كه اتصال واي فاي وجود دارد.

كاربران آيفون براي استفاده از نرخ ارزان مكالمات اينترنتي مجبورند هر بار برنامه Vonage را باز كنند اما كاربران بلك بري هر بار كه به گرفتن شماره بين‌المللي اقدام كنند به طور خودكار به اين برنامه هدايت مي‌شوند.


برگزاري نمايشگاه بين‌المللي سيستم‌هاي امنيتي در جمهوري آذربايجان

دومين نمايشگاه بين‌المللي ارتباطات، فن‌آوري‌هاي اطلاع‌رساني و سيستم‌هاي امنيتي در باکو آغاز شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين نمايشگاه فن‌آوري‌هاي اطلاع‌رساني در تامين امنيت اجتماعي، امنيت و حفاظت از فن‌آوري‌هاي رايانه‌يي، انواع مختلف وسايل نقليه، دستگاه‌هاي جاسوسي و امنيتي به همراه دستگاه‌هاي هشداردهنده ارتباطاتي به نمايش درآمده است.

همچنين برگزاري سمينارهايي در زمينه فن‌آوري‌هاي جديد امنيتي از برنامه‌هاي ديگر اين نمايشگاه 4 روزه است.



۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

نتايج جديدترين نظرسنجي در حوزه روابط عمومي منتشر شد

استفاده سازمان‌ها از فن‌آوري‌هاي نو در ارايه خدمات به شهروندان از افزايش 44،4 درصدي همبستگي رابطه آن‌ها با مردم حكايت مي‌كند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اميرعباس تقي‌پور - دبير پنجمين همايش روابط عمومي الکترونيک - با اعلام اين مطلب گفت: مرکز افکارسنجي دانشجويان ايران در اواخر ارديبهشت‌ماه سال جاري نظرسنجي در حوزه روابط عمومي را به سفارش دبيرخانه دائمي همايش روابط عمومي الکترونيک انجام داده است و 131 نفر از مديران و کارشناسان روابط عمومي‌هاي سراسر کشور به پرسش‌هاي اين نظرسنجي پاسخ داده‌اند.

تقي پور با اشاره به اينکه اين عده معتقدند روابط عمومي الکترونيک به ميزان 38.1 درصد بهبود روابط کارکنان را موجب شده است گفت: اين موضوع نشان مي‌دهد سرمايه‌گذاري در حوزه روابط عمومي الکترونيکي تقويت مناسبات و روابط درون و برون سازماني را در پي‌دارد.

او افزايش بهره‌وري را يکي ديگر از دستاوردهاي بکارگيري فن‌آوري‌ها و ابزار نوين در ارايه خدمات به مردم ذکر کرده و يادآور شد: بر اساس آمارهاي به‌دست آمده فن‌آوري‌هاي نوين 58.7 درصد بهره‌وري نيروهاي شاغل را ارتقاء مي‌دهد.

تقي‌پور در تحليل اين بخش از نتايج نظرسنجي به ضرورت توسعه آموزش فن‌آوري‌هاي نوين، اشاره کرد و افزود: آموزش، کليد توسعه آگاهانه فن‌آوري‌هاي نوين است.

بر اساس اين گزارش پنجمين همايش روابط عمومي الکترونيک ارديبهشت‌ماه سال آينده برگزار خواهد شد.



زبـان بـدن؛ واقـعي‌تـر از کـلام

زبان بدن يکي از استراتژي‌هاي ارتباطي غيرکلامي‌ است. حرکات بدن به اين دليل مهم هستند که "تاثير احساسي را که در پس سخنان وجود دارند" منتقل مي‌کنند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://prblog.blogfa.com آمده است: زبان بدن يا حركات بدن ما به دو بخش ارادي و غيرارادي تقسيم مي‌شوند. آن‌دسته از حركات بدن كه ارادي انجام مي‌شود شامل حركات و ژست‌هايي است كه افراد به صورت ارادي يا نيمه ارادي به خود مي‌گيرند؛ مانند لبخند زدن، ‌حركت دادن دست‌ها در حين صحبت كردن براي تفهيم بهتر مطلب به مخاطبان. اين گروه از حركات معمولا در ارتباط‌هاي غيركلامي ‌در بين افراد جامعه به‌كار مي‌روند.

جنبه‌هاي غيركلامي‌ ارتباطات از دهه ‌٦٠ با تحقيقات «چارلز داروين» آغاز شد و پس از آن توسط ديگر دانشمندان و با تحقيقات بيشتر مكتوب شد.

متخصصان علوم ارتباطي معتقدند در ارتباط‌هاي روزانه هفت درصد از مطالب از طريق كلام، ‌٣٨ درصد از طريق لحن و آهنگ گفتار و ‌٥٥ درصد آن از طريق حركات بدن منتقل مي‌شوند.

اگرچه اين علم ساده به نظر مي‌رسد، ولي بسيار پيچيده است. يعني بايد هريك از اين حركات را در كنار ساير حركات بدن و نوع كلام و گفتار تفسير كرد تا امكان وقوع اشتباه كمتر شود.

برخي از حركات بدن به دليل تفاوت فرهنگ جوامع گوناگون نمي‌تواند معناي يكساني داشته باشد، اما برخي از اين حركات نيز در تمامي‌افراد با فرهنگ‌هاي مختلف بيانگر يك معناست. نظير سرخ شدن چهره در افراد خجالتي و لرزش دست و صدا هنگام اضطراب.

از آنجاكه زبان بدن ذاتي و ناخودآگاه است، قدرت بيشتري از كلام دارد و كاربردي‌تر است، اما در عين حال قابل كنترل و تغيير نيز است.


كاربران جي ميل جديدترين قرباني كلاهبرداري شدند



كاربران سرويس ايميل گوگل جديدترين قرباني حملات كلاهبرداري فيشينگ شدند كه پيش از اين هزاران نفر را در سرويس‌هاي ايميل ديگر هدف قرار داده بودند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يك كلاهبرداري فيشينگ گسترده هزاران نفر از كاربران ايميل در سرويس‌هاي جي‌ميل، هات‌ميل، ياهوميل و AOL را هدف قرار داده است.

موتور جست‌وجوي اينترنتي گوگل تاييد كرد كمتر از 500 نفر از كاربران جي‌ميل قرباني اين كلاهبرداري شدند و اقدامات فوري براي وادار كردن اين افراد به تغيير كلمه عبور انجام گرفته است.

مايكروسافت نيز دو روز قبل تاييد كرد كاربران هات‌ميل هدف حمله كلاهبرداري قرار گرفته و كلمات عبور آن‌ها به سرقت رفته است. با اين همه هر دو شركت گوگل و مايكروسافت تاكيد كرده‌اند اين حملات سيستم‌هاي امنيتي سرورهاي آن‌ها را نقض نكرده است.

گزارش‌هاي ديگر حاكي است 20 هزار آدرس ايميل و كلمه عبور كه شامل كاربران ياهو و AOL نيز مي‌شود در اينترنت به سرقت رفته‌اند.

فيشينگ ترفندي است كه در آن كلاهبرداران با ارسال ايميل‌هايي كه به ظاهر از بانك، بخش IT يا منبع مورد اعتماد ديگري ارسال شده‌اند اطلاعات شخصي كاربران را به دست مي‌آورند.




وسائل ارتباطي امروز به عنوان بحراني در جامعه مطرح است

امروز همانند گذشته ما با بحران وسائل ارتباطي هم‌چون اينترنت و ماهواره مواجهيم و هنوز بحران‌هاي اين حوزه را حل نكرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر علي گرانمايه‌پور -عضو هيات علمي دانشگاه - در نشست تخصصي رسانه‌هاي نوين براي مخاطبان كودك و نوجوان با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين بحران‌ها سبب شده است تا فاصله‌ي خانواده‌هاي ايراني كه در شرايط حاضر بيش‌تر به صورت هسته‌يي هستند با فرزندانشان روز‌به‌روز بيشتر شود و كودكان در جامعه‌ي كنوني ما پرخاشگرتر و عصبي‌تر شوند.

او تصريح كرد: اين در حالي است كه اگرچه در فضاي مجازي اخلاق نسبي است اما آموزش كاربران نسبي نيست و مي‌توان آن را به بهترين شكل از طريق آموزش خانواده‌ها تامين كرد.

اين استاد دانشگاه افزود: آنچه امروز مطرح است مثل بازي‌هاي رايانه‌يي و بسياري از فيلم‌هاي ماهواره‌يي براي نسل جوان ايراني بسيار جذاب‌اند درحالي كه ما در پرورش الگوهاي فرهنگي خود بسيار ضعيف عمل كرده‌ايم و نتوانستيم اين الگوها را از طريق وسائل مورد علاقه‌ آن‌ها منتقل كنيم.

وي تاكيد كرد: بهترين و ساده‌ترين كار آموزش، آموزش فردي و فرهنگي خانواده‌هاست. ما در اين زمينه مي‌توانيم از الگوهاي رايج در بسياري از كشورها استفاده كنيم.

گرانمايه‌پور با بيان اين‌كه در مسائل اجتماعي، سياسي، ارتباطي و غيره پيوسته مباحثي چون "مساله"، "پديده" و"بحران "وجود دارند، گفت: موضوع وسائل ارتباطي يك زماني "مساله" بود و بعد "پديده "شد و امروز به عنوان "بحراني" در جامعه مطرح است زيرا ما به اين مباحث فكر نكرده‌ايم؛ وسائل ارتباطي اگرچه از منظري براي ما آسيب‌زننده هستند اما نكات مثبتي هم دارند كه نمي‌شود نسبت به آن‌ها بي‌تفاوت بود.

در ادامه‌ اين جلسه محمدحسين فروتن- مدير روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان- نيز گفت: در مقابل وسائل ارتباطات جمعي نبايد مقاومت زيادي صورت گيرد و بايد پيش از وقوع بسياري از مسائل بينديشيم. در هيچ جامعه‌اي مثل ايران نهاد خانواده به عنوان نهادي قوي عمل نكرده است و اين امكان خوبي براي ماست و مي‌توانيم با آموزش خانواده‌ها از طريق سازمان‌هاي غيردولتي در مقابل بسياري از آنچه كه مي‌انديشيم به ضرر ماست، مقابله كنيم.

نجم‌الدين فرخ‌يار- مدير عامل يكي از نشريات الكترونيكي - نيز در اين نشست گفت: دوران «نادان‌سازي» سپري شده است؛ علت مقاومت ما در مقابل بسياري از پديده‌هاي روز ناآگاهي است. اگر بتوانيم با نگاه سالم و روشنگري به دنبال مباحث جديد برويم، بسياري از مسائل حل خواهد شد و احترام به كودك بخشي از همين روشنگري‌هاست كه بايد به آن تن داد.




كاهش سه ميليون كيلوگرمي حجم واردات تلويزيون

كاهش سه ميليون كيلوگرمي حجم واردات تلويزيون

16 مهر 1388 - بازار ديجيتال- حجم واردات انواع تلويزيون در شش ماه نخست سال 88 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بيش از سه ميليون كيلو كاهش يافته است.


بر اساس اعلام گمرك جمهوري اسلامي ايران، در شش ماه نخست سال 1388 حجم واردات انواع تلويزيون رنگي و سياه و سفيد در سايزهاي مختلف در حدود دو ميليون و 54هزار و 438 كيلو گرم بوده است كه اين حجم واردات ارزش ريالي معادل 442ميليارد و 357ميليون و 383هزار و 853ريال و ارزش دلاري معادل 44ميليون و 751‌هزار و 734 دلار داشته است.

بر اساس اين گزارش، حجم واردات انواع تلويزيون در مدت مشابه سال 1387 معادل پنج ميليون و 72‌هزار و 221 كيلوگرم بوده است كه ارزش ريالي آن 942ميليارد و 337ميليون و 62‌هزار و 521ريال و ارزش دلاري آن، 101ميليون و 950‌هزار و 555 دلار بوده است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، علت اين موضوع ورود بي‌رويه تلويزيون‌هاي قاچاقي به بازار و همچنين افزايش حجم توليدات داخلي بوده است.

محمد صالحي، يكي از فعالان بازار، در اين باره مي‌گويد، اگرچه حجم توليدات داخلي نسبت به سال گذشته افزايش يافته است، اما افزايش ميزان قاچاق دليل موجه‌تري براي حجم واردات تلويزيون از مبادي رسمي است.
انوش ميراني، مسوول يكي از نمايندگي‌هاي فروش تلويزيون‌هاي سوني، در اين باره مي‌گويد، حجم واردات تلويزيون به بازار نسبت به سال گذشته تغييري نكرده است و اين موضوع را با نگاه اجمالي به بازار و با توجه به ورود مدل‌هاي جديد به بازار مي‌توان دريافت.
به گفته وي، ارائه چنين آماري از سوي گمرك جمهوري اسلامي نشانگر مسير هموار ورود كالا از مبادي غير رسمي است.

ابراهيم درستي، رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري و لوازم يدكي تهران نيز در اين باره مي‌گويد، در حال حاضر بخش زيادي از كالاها از نقاط مرزي ايران مانند مرز مريوان، كردستان و... وارد كشور مي‌شوند و نمي‌توان منكر وجود كالاي قاچاق در بازار بود.

به گفته وي، اتحاديه لوازم صوتي و تصويري پيشنهاد داده است برچسب ويژه‌اي براي كالاهايي كه از مبادي رسمي وارد كشور مي‌شوند طراحي شود و روي كالاها نصب شود تا به اين وسيله كالاهاي قاچاقي در بازار شناسايي شوند. اما در اين رابطه نياز به همكاري و مساعدت وزارت بازرگاني و ساير ارگان‌هاي مربوطه است.

محمد فيروزي، يكي از مسوولان فروش نمايندگي فروش محصولات صوتي و تصويري ال جي نيز در اين باره مي‌گويد، در اينكه حجم واردات كالاي قاچاق طي سال گذشته به كشور افزايش يافته است شكي نيست و كاهش حجم واردات انواع تلويزيون نشان‌دهنده اين امر است.

فعالان بازار با اشاره به اينكه مصرف‌كنندگان با خريد كالاي بدون گارانتي باعث مي‌شوند كالاي قاچاق در بازار به راحتي خريد و فروش شود مي‌گويند، اگر مصرف‌كنندگان از نمايندگي‌هاي فروش خريد كنند و كالا را بدون گارانتي يا با گارانتي هاي بي‌نام و نشان و متفرقه خريداري نكنند اجناس قاچاقي روي دست واردكنندگان يا بهتر بگوييم قاچاقچيان مي‌ماند.

پژواک اندیشه در فراسوی مرزها

  تاریخ بشر، داستان مبارزه بی‌پایان برای آزادی، عدالت و معناست. در این مسیر، گاهی یک اندیشه، یک فلسفه، می‌تواند مرزهای جغرافیایی و فرهنگی ر...

بازتاب فلسفه اُرُدیسم در سراسر جهان