كاهش سه ميليون كيلوگرمي حجم واردات تلويزيون

كاهش سه ميليون كيلوگرمي حجم واردات تلويزيون

16 مهر 1388 - بازار ديجيتال- حجم واردات انواع تلويزيون در شش ماه نخست سال 88 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بيش از سه ميليون كيلو كاهش يافته است.


بر اساس اعلام گمرك جمهوري اسلامي ايران، در شش ماه نخست سال 1388 حجم واردات انواع تلويزيون رنگي و سياه و سفيد در سايزهاي مختلف در حدود دو ميليون و 54هزار و 438 كيلو گرم بوده است كه اين حجم واردات ارزش ريالي معادل 442ميليارد و 357ميليون و 383هزار و 853ريال و ارزش دلاري معادل 44ميليون و 751‌هزار و 734 دلار داشته است.

بر اساس اين گزارش، حجم واردات انواع تلويزيون در مدت مشابه سال 1387 معادل پنج ميليون و 72‌هزار و 221 كيلوگرم بوده است كه ارزش ريالي آن 942ميليارد و 337ميليون و 62‌هزار و 521ريال و ارزش دلاري آن، 101ميليون و 950‌هزار و 555 دلار بوده است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، علت اين موضوع ورود بي‌رويه تلويزيون‌هاي قاچاقي به بازار و همچنين افزايش حجم توليدات داخلي بوده است.

محمد صالحي، يكي از فعالان بازار، در اين باره مي‌گويد، اگرچه حجم توليدات داخلي نسبت به سال گذشته افزايش يافته است، اما افزايش ميزان قاچاق دليل موجه‌تري براي حجم واردات تلويزيون از مبادي رسمي است.
انوش ميراني، مسوول يكي از نمايندگي‌هاي فروش تلويزيون‌هاي سوني، در اين باره مي‌گويد، حجم واردات تلويزيون به بازار نسبت به سال گذشته تغييري نكرده است و اين موضوع را با نگاه اجمالي به بازار و با توجه به ورود مدل‌هاي جديد به بازار مي‌توان دريافت.
به گفته وي، ارائه چنين آماري از سوي گمرك جمهوري اسلامي نشانگر مسير هموار ورود كالا از مبادي غير رسمي است.

ابراهيم درستي، رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري و لوازم يدكي تهران نيز در اين باره مي‌گويد، در حال حاضر بخش زيادي از كالاها از نقاط مرزي ايران مانند مرز مريوان، كردستان و... وارد كشور مي‌شوند و نمي‌توان منكر وجود كالاي قاچاق در بازار بود.

به گفته وي، اتحاديه لوازم صوتي و تصويري پيشنهاد داده است برچسب ويژه‌اي براي كالاهايي كه از مبادي رسمي وارد كشور مي‌شوند طراحي شود و روي كالاها نصب شود تا به اين وسيله كالاهاي قاچاقي در بازار شناسايي شوند. اما در اين رابطه نياز به همكاري و مساعدت وزارت بازرگاني و ساير ارگان‌هاي مربوطه است.

محمد فيروزي، يكي از مسوولان فروش نمايندگي فروش محصولات صوتي و تصويري ال جي نيز در اين باره مي‌گويد، در اينكه حجم واردات كالاي قاچاق طي سال گذشته به كشور افزايش يافته است شكي نيست و كاهش حجم واردات انواع تلويزيون نشان‌دهنده اين امر است.

فعالان بازار با اشاره به اينكه مصرف‌كنندگان با خريد كالاي بدون گارانتي باعث مي‌شوند كالاي قاچاق در بازار به راحتي خريد و فروش شود مي‌گويند، اگر مصرف‌كنندگان از نمايندگي‌هاي فروش خريد كنند و كالا را بدون گارانتي يا با گارانتي هاي بي‌نام و نشان و متفرقه خريداري نكنند اجناس قاچاقي روي دست واردكنندگان يا بهتر بگوييم قاچاقچيان مي‌ماند.

نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار