فرزانه شیدا : بزارین دلتون بخنده میشه؟؟؟؟



سلام دوستای خوبم میخواستم بگم:
بزارید دلتون بخنده
 میدونید همیشه برای ناامید شدن آدم میتونه
 هزارتا دلیل پیدا کنه
 اما وقتی پاي امید میاد وسط همه’ ما
سکوت می کنيم!!!

ميدونيد دليلش چيه دليلش اينه که بما ياد ندادن
 درست به زندگي نگاه کنيم

زيبائي زندگي در زيبا ديدن است(ف.شيدا)
و
امروز را زندگی کن ...شاید فردا دیر باشد(ف.شیدا)

اين نوشته ها از اعتقادات منه

و اعتقاد دیگه من اینه که:
اگه بهمون ياد ميدادن چطور با مشکلات
هر چي که هست روبرو بشيم شايد
 طاقت ما بيشتر بود  یا شايد صبور تر بوديم


توي زندگي آدمها يه روز يکي مياد فردا ميره
اينم بخشی از زندگيه
و مهم اينه
 که وقتي رفت خاطره هاش برامون عزيز
 و محترم باشه و براش آرزوي
 خوشبختي و سعادت داشته باشيم تا هر جا ميره
هر کاري ميکنه
در زندگيش خوشبخت باشه
 بخصوص اگه اين فرد يا افراد
روزی عشق و محبت ما رو داشتن
 وشاید تا همیشه زندگی هم از یاد آدم نرن!
 و مسلمه که آدم هرگز خواهان غمشون نيست
 غم تو هرچي که هست من نميدونم
اما فقط ميخوام بگم اول خودت رو دوست داشته باش

چون کسي که خودش رو دوست داره
در پيشرفت خودش قدم برميداره و چنين آدمي
ديگران رو هم دوست داره براشون ارزش و احترام قائله
 و دعاي خير براي چه اوني که هست چه اوني که نيست ميکنه


اگه غم خوردن علاج درد کسي بود خوشحال ميشم
 يکيشون رو بهم معرفي کني تا ببينم چه پيشرفتي
 توي زندگيش کرده منم ياد بگيرم پامو جاي پاش بزارم
اما محاله بتوني آدمي غم گرفته پيدا کني
 که برا خودش کسي شده باشه

چون غم اون اونو به انزوا ميبره و تمام انرژي هاي منفي
 رو ميتوني در وجود چنين آدمي پيدا کني و این غمناکه
 دردآوره
که آدم کسی رو غمگین ببینه

اين نصيحت نيست اين حقيقته

هيچ ادم عاقلي در زندگي غم نميخوره
تمام بزرگان و تمام افراد موفق دنيا
 در همه جوامع معتقدن :عاقل غم نميخوره
امروز براي امروز زندگي ميکنه
و امروز رو به بهترين وجه استفاده ميکنه تا فرداشو بسازه

نگو براي چي براي زندگي براي شخص خودت
 براي شادبودن براي همه اون چيزائي که انسان
 براي ادامه حيات احتياج داره و نگو
اگه نخواست زندگي کنه چي؟

من آدمي رو که به خودکشي و مرگ فکر ميکنه
آدم عاقلي نميبينم !!!
چون يه عاقل شهامت زيستن رو داره
 حتي اگه جلوش هزارتا دام بدبختي و بدشانسي
گسترده شده باشه
بازم ميره جلو  یا نه  راهی پیدا میکنه ه بتونه رد بشه
و چنين آدمي از رسيدن به بن بست
 هم نمي شينه کنار ديوار زار بزنه!
 بلکه بلند ميشه و همه راه رفته رو برميگرده
و کوچه بغلي رو استفاده ميکنه
( از ایستادن بیهوده هرگز آدم به جائی نمیرسه!!!)

با خودت روراست باش تو کدومشي؟
و ته دل دوست داري کدوم باشي!!!!

هر کدوم رو که انتخاب ميکني
من تنها برات يه آرزو دارم :موفق  باشی
:ف.شیدا
این اسب شاخ داری رو هم که می بینید
 میگن اسب آرزوهاست
 اگه ببینیش به همه آرزوهات میرسی
من میگم :
 آدم باید خودش بخواد که به آرزوش برسه
و برای رسیدن بهش تلاش کنه 
نه اینکه به رویای اون دلخوش کنه!!!
و اگه رویاتم باشه چرا سعی نمیکنی
 بری دنبال رسیدن بهش؟
حرف دیگم اینه:
دل نزدیک ترین و آشناترین  کسیه که در زندگی داریم
معمولا آدمها سعی میکنن
نزدیکترین آشنای خودشون رو
آزار ندن ...نرنجونن لااقل سعی خودشون رو میکنن
 که این کار رو نکنن
 اما ما چرا این رحم رو به دلمون که
از همه بهمون نزدیکتره نداریم؟!
من آره شعرام شاید خیلی غمگینه
 حتی گاهی موقع گفتنشون دلم
باهاش آب میشه
اما در کنارش هرگز تبسم و خنده از لبهای من دور نمیشه
 همیشه سعی میکنم با حرفام باعث شادی همه باشم
یادتون باشه شادی  حق مسلم هر انسانیه
ومنهم 
آرزومند شادیهای شما هستم
 
انشالله همگی زیر سایه خدا وند شاد باشید
کتاب:شفای زندگی نوشته: لوئیز هی
ترجمه گیتی خوشدل
رو برای همه اونائی که دوست دارن
دلشون رو باز شاد ببینن توصیه میکنم
                                                           
*ذرات طلائی*:
داشتن آرزو و رویا به تنهائی کافی نیست 
...دنبال کردن رویا ها وآرزوها
بخشی مهم برای رسیدن به آنهاست(ف.شیدا) 


نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار