فرزانه شیدا : نکته های خواندنی

 
سلام دوستان عزیز
 
 ممنون از اینکه همواره با
 
 
حضور گرمتون شادم کردین
 
 
 
امروز به چند نکته جالب و  خواندنی اشاره ای خواهم داشت
 
 
 
 چند متن گرفته شده
 
 از مجله اتفاق نو رو براتون مینویسم
 
 با ذکر نام نویسندگان متن:
 
(از صفحه=دردانه)
"آسمونی"
 
خاکستر عشق
 
در زمان قحطی گل بسوی تو آمدمم و دنیای من
 
 در لبخند تو خلاصه شد
 
ولی دیگر هرگز قصیده تمنای من را نپذیرفتی
 
حالا هر غروب عمگین
 
 وقت تولد تنهائی من است و
 
 آهنگ قلبم ترنم حزین ترین
 
"بی تو بودن را" تکرار میکند
 
مریم اسکندری
 
****
مثه همیشه
 
به من میگفتی: "عارفانه، عاشقانه، خالقانه،صادقانه
 
با رفاقت، با صداقت، بی نهایت تا قیامت
 
دوستت دارم!
 
اما فکر مکنم کمی اشتباه کردی
 
باید میگفتی: حقیرانه، تنفرانه، ناشکرانه
 
با دشمنی، با دروغگوئی، هرگز، عمرا
 
دوستت ندارم
 
خب اشتباهت کوچک بود
 
مثل همیشه می بخشمت
 
 
فاطمه اصغری
 
****
 
تعطیل
 
مغازه عکاسی ام را برای همیشه تعطیل کردم
 
چون دیگر دوست ندارم از او عکس بگیرم
 
 و به دیگران بگویم دوستش دارم
 
...و دیگران جواب بدهند"او هم تو را دوست دارد"
 
 و البته خیلی چیزهای دیگر!!!
سمیرا دیلمقانی
****
برق
 
همیشه از برق رفتگی میترسیدم تا آنکه برق چشمانش
 
مرا گرفت و تازه فهمیدم از برق نباید ترسید
 
 
 از برق باید مــــــرد!!!!
 
از:سکوت طولانی
 
****
گدائی
 
نگاه را از من گدائی کردی ومن ترسیدم
 
چون شنیده بودم شهرداری گداها را جمع می کند
 
الهه نوروزی
 
****
دریای عشق
 
ما همچون دوقطره از پشت دو کوه جاری شدیم
 
و به هم رسیدیم و ناگهان در دریای عشق غرق شدیم!!!!
 
افلاطون پاشایی پور
 
****
کباب
 
حالا فهمیدم وقتی گفتی دلت را کباب کردم یعنی چی!
 
اگه آه و نفرینات نمیگرفت و من ورشکست نمیشدم
 
وحالا به عنوان کارگر تو کبابی کار نمیکردم
 
هیچوقت نمیفهمیدم چی به سرت آوردم!!!!
 
 
سمیه بنی احمدی
 
****
در دسترس نیست!
 
موبایلت سه ساعته در دسترس نیست
 
اما خودت در دسترس هستی
 
دوتا میز اونطرف تر با یه خانوم
 
 همسن و سال خودم نشستی
 
 
دارم"دق" میکنم .من همه جوره ازون سرم
 
 
 حتی تو احمق بودن!!!!!
 
 
الهام.ب
 
****
رد پا
زمان بازگشت از سفر، همه راضی و خوشحال بودند
پدر با صدائی رسا پرسید:
"کسی چیزی جا نگذاشته؟!"
 و من دردل گفتم:
"رد پایم روی شن های ساحل جا مانده اند"!
 
مریم سراج زاده
****
 
هفت سین
 
ما را قسم داد که ماهی قرمز تنگ بلورمان  را
 
اذیت نکنیم  تا سال اینده وقتی کنار سفره هفت سین مینشینیم
 
او هم بزرگتر شده باشد
 
حالا ک جائی که ببینی ماهی تنگ بلورمان
 
 بزرگ شده  و بازبان بیزبانی سراغت رامی گیرد!!!؟
 
محسن پور حسینی
 
 
****
سیگار
 
من ریه هامو به سیگار باختم اما
 
تا ابد مدیون سیگار هستم
 
اگر که  دستم رو داغ نکرده بودم
 
شاید یادم میرفت با من چه کرده ای
 
 و هرگزز نباید به سراغت بیایم
 
علی موسویان
 
 
****
 
عشق
 
بازهم میگوئی با عشق بنویس .
 
من حالا در فروگاههای شهر به دنبال خودکاری هستم
 
 که مارکش عشق باشد!
 
اگر میگفتی از عشق بنویس کارم راخت تر بود
 
و با خودکار بیک برایت مرثیه ای مینوشتم که
 
 تمام دنیا جز دل سنگی تو
 
را بلرزاند
 
مونس روستائی
 

 

نظرات

‏ناشناس گفت…
سلام
وب خوبی داری خوشحال میشم با شما تبادل لینک کنم
بیصبرانه منتظر شما هستم[گل][گل]

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار