چند تصویر از کودکی ، نوجوانی و جوانی حکیم ارد بزرگ

عکسهای حکیم ارد بزرگ ، از کودکی تا نوجوانی hakim orod bozorg
تصاویری از حکیم ارد بزرگ (از کودکی تا نوجوانی)


عکس قدیمی از پدر و مادر (محمدتقی شرکا و فاطمه جاهد طبسی) حکیم ارد بزرگ
عکس قدیمی از پدر و مادر (زنده یاد محمدتقی شرکا و زنده یاد فاطمه جاهد طبسی) حکیم ارد بزرگ


حکیم ارد بزرگ ، محمدحسین شرکاء ، تصویری قدیمی از دوران نوجوانی حکیم ارد بزرگ در کنار تنها عمویش مرحوم محمدحسین شرکاء (از بزرگان و ریش سفیدان شیروان و عضو شورای شهر شیروان در قبل از انقلاب)
تصویری قدیمی از دوران نوجوانی حکیم ارد بزرگ در کنار تنها عمویش زنده یاد محمدحسین شرکاء (از بزرگان و ریش سفیدان شیروان و عضو شورای شهر شیروان در قبل از انقلاب)


http://www.tradea.org/uploads/o/orodism/1688.jpg
هنرستان حرفه ای سینا مشهد - تصویر حکیم ارد بزرگ را با زمینه ایی روشنتر می بینید در حالیکه عینک به چشم دارند .

نگاهی مختصر به زندگی حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف حال حاضر)

- از کودکی عاشق طراحی و نویسندگی بود روزانه چندین نقاشی می کشید و در کنار آنها متن هایی شبیه دکلمه می نوشت از 11 سالگی همه پول تو جیبی اش را روزنامه می خرید و به جای بازیگوشی ایام نوجوانی ، ساعت ها خود را سرگرم مطالعه روزنامه ها می کرد تشنه خواندن بود و این باعث تعجب خانواده و اقوامش شده بود در 12 سالگی طراحی را نزد استاد تبریزی آموخت از 13 سالگی شیفته فلسفه و حکمت شد از آن پس تا 18 سالگی پیوسته در بزرگترین کتابخانه شهر مشهد کتابهایی در حوزه فلسفه ، هنر ، تاریخ و روانشناسی ... مطالعه می کرد . هر روز تنها یک وعده غذا می خورد از این رو تنها طی دو ماه مطالعه پیوسته ، هشت کیلو از وزن اش کاسته شد  گاهی بیش از 12 ساعت در کتابخانه می ماند خانواده اش نگرانش بودند اما او به دنبال پاسخ هزاران هزار پرسش ذهن خود بود بیشتر شبها تا دیر وقت بیدار می ماند و خلاصه آموخته های تازه اش را می نوشت . حس می کرد از زمان عقب افتاده است پس باید تلاشش را دو چندان می کرد . ورود به دبیرستان سینای مشهد و آشنایی با دبیر برجسته ایی نظیر استاد محمد ابراهیم حمیدی باعث شد مدتی سرگرم هنر گرافیک شود  . او کوشش کرد فلسفه را با هنر گرافیک درآمیزد اما پس چند سال به این نتیجه رسید مردم سواد بصری لازم برای پی بردن به عمق آثار هنری را ندارند از این رو هنر را رها نمود مدتی در رشته معماری تحصیل کرد و سپس بدنبال جامعه شناسی و علوم سیاسی رفت همه آنها را نیز رها کرد و در نهایت به علایق دوران نوجوانی اش بازگشت . آری حکمت و فلسفه ... از آن پس دیگر هیچگاه فلسفه و حکمت را رها ننمود .


حکیم ارد بزرگ ، great orod , shirvan , وجه الله خدمتگزار - استاندار خراسان جنوبی ، مجتبی شرکا ، شهرداران اسبق شیروان ، دکتر عبدالرضا عزیزی- نماینده مردم شریف شیروان در خانه ملت وحجت الاسلام کوثری- امام جمعه و صفایی- فرماندار شهرستان شیروان- جعفر بورنگ- شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیروان ، ارد بزرگ ، مجتبی شرکاء ، منوچهر نبی زاده ، شهر شیروان

http://s5.picofile.com/file/8142153500/great_orod_shirvan_19.JPG

منبع :

نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار