زندگینامه و بیوگرافی ارد بزرگ





پادشاه روشنفکران و انديشمندان امروز ايران کسي نيست جز ارد بزرگ . او مرجع خرد و دانش کهن ايران زمين است . آغشته ايسم هاي فرنگي نشده و در عين حال از صوفي گري بيزار است نگاه او چنان که در نظريه قاره کهن اش ديده مي شود سازنده و رو به جلو ست .

بسياري از روشنفکران قرن حاضر ، رشد خود را مديون مچ گيريها و انتقادات بي پايه و اساس از اين و آن هستند حال آنکه ارد بزرگ به جاي اين اعمال همواره مسير درست را نشان مي دهد و هدفش ساختن است نه تخريب کردن .
او با سخنان و نظرياتش روح اميد و زندگي را بر قلب و روح جوانان نسل امروز مي دمد .
ارد بزرگ دوست داشتني ترين متفکر و انديشمند حال حاضر حوزه تمدني ايران است بسياري از جوانان هر روز سخنان او را برنامه زندگي خويش قرار مي دهند اين از بازخورد و نگاه آنان در حجم گسترده سايتها و انجمنها اينترنتي قابل مشاهده است نشريات در کشورهاي فارسي زبان هم از مشتريان دائمي انديشه هاي اين خردمند بزرگ هستند .
چه چيزهاي باعث شده است ارد بزرگ بدين پايه دوست داشتني باشد ؟
آيا اين اثر سخنان اوست که روان انسان را به هيجان مي آورد و يا نظريه عالي او که خواستار جدا شدن قاره کهن از آسيا و اروپاست و قاره کهن ، که انديشه ايراني برآن حاکم است را از کشمير و پامير تا مديترانه ميداند؟
ويا اهميت دادن وي به ميهن پرستي و آزاديخواهي که آن را دو رکن رشد مي داند؟
ويا دوستي نزديک او و شهيد احمد شاه مسعود ؟
و يا توجه بسيارش به ادب و اخلاقيات ؟
و يا رد نظريه دهکده کوچک جهاني و اعتقاد به اينکه در دنياي امروز برتري از آن فرهنگ هاي متعالي همچون انديشه ايراني است ؟
و يا کتاب آرمان نامه که حاوي انديشه هاي اوست و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است؟…

هر چه که هست انديشه او گوياي يک گام رو به جلو درعرصه فرهنگ و انديشه ايرانيست .
علاقه بزرگان و مردم کشورهاي فارسي زبان نسبت به او هم خود حديثي مفصلي است . در سايت هوادران رييس جمهور تاجيکستان نام او را مي بينيد تا نمايندگان ارشد و حتي هيئت رييسه مجلس افغانستان و حتي هواداران رييسان جمهور گذشته افغانستان ، همه جا ياد و نام اوست . در ايران هم که از بزرگترين سايتهاي اينترنتي حاضر تا وبلاگهاي ساده همه جا با سخنان و انديشه هاي او برخورد مي کنيد .


ارد بزرگ تمام اين شهرت روزافزون خويش را مديون همنوايي با تاريخ ، فرهنگ و مردم سرزمين خويش است . سرزميني که به وسعت قاره کهن است .
نکته بارز عملکرد ارد بزرگ در آن است که به هيچ وجه خود را آغشته درگيريهاي روزمره اجتماعي نمي کند و همواره همه را به نيک انديشي و تحمل يکديگر فرا مي خواند .
اين در حالي است که در همه جا از صوفي منشي جوانان انتقاد کرده و خواستار حرکت و جوشش نسل نوي ايراني براي کسب افتخارات بي پايان است .


ادامه مطلب در آدرس زیر :
http://www.ciirang1.com/showthread.php?p=124600#post124600

نظرات

جملات کوتاه مشاهیر جهان

پست‌های پرطرفدار