۱۳۹۵ آبان ۹, یکشنبه

سخنانی از استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی (بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم و رهبر اُرُدیست های جهان)

آنکه پرسشهای پراکنده، در وادی های گوناگون را همزمان می پرسد، تنها می خواهد زمان و نیروی استاد را تباه کند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بهترین آموزگار استاد، شاگرد اوست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

یک آموزگار خام می تواند، شاگردان خویش را برای همه زندگی، سرگردان کند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

ارزش استاد را دانستن هنر نیست، وظیفه و بایستگی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خودت را بشناس و به آن ببال. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خردمندان، روانی آرام و دلی سرشار از مهر دارند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی



فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی (بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم و رهبر اُرُدیست های جهان)

۱۳۹۵ مهر ۹, جمعه

سخنانی از استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی (بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم و رهبر اُرُدیست های جهان)

پیران خردمند را یافته و از تجربیات آنها درس گیریم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
سخنان زیبا و دوست داشتنی بگوییم، چرا که آنها، صورت ما در اندیشه دیگران خواهند شد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
فراموش نشدنی ترین آموخته ها، آنهایی است، که اندوهی فراوان برای بدست آوردنشان کشیده ایم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
آموزگاری که با واژه "تشویق" و کارکرد آن، آشنا نیست، به راستی بی سواد و خام است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
یک آموزگار می تواند، با رفتار و گفتارش کشوری را دگرگون سازد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
خویش را خوار نکنیم، ارزش خود را براستی بدانیم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
امیدی به آینده آدم هایی که مدام می گویند نمی توانم و یا نمی شود، نیست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی


فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی (بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم و رهبر اُرُدیست های جهان)

۱۳۹۵ شهریور ۹, سه‌شنبه

سخنانی از استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی (بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم و رهبر اُرُدیست های جهان)

آدمی که توان تغییر خود را ندارد، با یک تکه سنگ چه فرقی دارد؟. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کوشش و پشتکار ما را تراش می دهد ، درخشنده می کند و در نهایت گوهری می شویم که یک سرزمین به ما می بالد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خیزش درونی، برای بهروزی هر چه بیشتر، نیرویی است که بسیاری آن را ندارند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

درون ما نباید میدان جنگ و ستیز باشد، آرام باشیم و بجای تحقیر سرنوشت خود، خویشتن را دوست داشته باشیم و تقدیر را از یاد نبریم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

دوری از آرمان و هدف، آشفتگی و پریشانی روان ما را در پی دارد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

فریادهای درونمان، به ما می گویند که تا چه اندازه، از خویشتن خویش دوریم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

روان، همواره تشنه پرواز و بالا بردن خواسته های آدمی است، این سرشت خوب، همان ریشه بالندگی آدمیست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

روان آدم های شاد، از بیماری و افسردگی، بدور است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی



فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی (بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم و رهبر اُرُدیست های جهان)

۱۳۹۵ مرداد ۲۴, یکشنبه

آهوی جانست که اندر چراست

پروین اعتصامی


ای عجب! این راه نه راه خداست

زانکه در آن اهرمنی رهنماست

قافله بس رفت از این راه، لیک

کس نشد آگاه که مقصد کجاست

راهروانی که درین معبرند

فکرتشان یکسره آز و هواست

ای رمه، این دره چراگاه نیست

ای بره، این گرگ بسی ناشتاست

تا تو ز بیغوله گذر میکنی

رهزن طرار تو را در قفاست

دیده ببندی و درافتی بچاه

این گنه تست، نه حکم قضاست

لقمهٔ سالوس کرا سیر کرد

چند بر این لقمه تو را اشتهاست

نفس، بسی وام گرفت و نداد

وام تو چون باز دهد؟ بینواست

خانهٔ جان هرچه توانی بساز

هرچه توان ساخت درین یک بناست

کعبهٔ دل مسکن شیطان مکن

پاک کن این خانه که جای خداست

پیرو دیوانه شدن ز ابلهی است

موعظت دیو شنیدن خطاست

تا بودت شمع حقیقت بدست

راه تو هرجا که روی روشناست

تا تو قفس سازی و شکر خری

طوطیک وقت ز دامت رهاست

حمله نیارد بتو ثعبان دهر

تا چو کلیمی تو و دینت عصاست

ای گل نوزاد فسرده مباش

زانکه تو را اول نشو و نماست

طائر جانرا چه کنی لاشخوار

نزد کلاغش چه نشانی؟ هماست

کاهلیت خسته و رنجور کرد

درد تو دردیست که کارش دواست

چاره کن آزردگی آز را

تا که بدکان عمل مومیاست

روی و ریا را مکن آئین خویش

هرچه فساد است ز روی و ریاست

شوخ‌تن و جامه چه شوئی همی

این دل آلوده به کارت گواست

پای تو همواره براه کج است

دست تو هر شام و سحر بر دعاست

چشم تو بر دفتر تحقیق، لیک

گوش تو بر بیهده و ناسزاست

بار خود از دوش برافکنده‌ای

پشت تو از پشتهٔ شیطان دوتاست

نان تو گه سنگ بود گاه خاک

تا به تنور تو هوی نانواست

ورطه و سیلاب نداری به پیش

تا خردت کشتی و جان ناخداست

قصر دل‌افروز روان محکم است

کلبهٔ تن را چه ثبات و بقاست

جان بتو هرچند دهد منعم است

تن ز تو هرچند ستاند گداست

روغن قندیل تو آبست و بس

تیرگی بزم تو بیش از ضیاست

منزل غولان ز چه شد منزلت

گر ره تو از ره ایشان جداست

جهل بلندی نپسندد، چه است

عجب سلامت نپذیرد، بلاست

آنچه که دوران نخرد یکدلیست

آنچه که ایام ندارد وفاست

دزد شد این شحنهٔ بی نام و ننگ

دزد کی از دزد کند بازخواست

نزد تو چون سرد شود؟ آتش است

از تو چرا درگذرد؟ اژدهاست

وقت گرانمایه و عمر عزیز

طعمهٔ سال و مه و صبح و مساست

از چه همی کاهدمان روز و شب

گر که نه ما گندم و چرخ آسیاست

گر که یمی هست، در آخر نمی‌است

گر که بنائی است، در آخر هباست

ما بره آز و هوی سائلیم

مورچه در خانهٔ خود پادشاست

خیمه ز دستیم و گه رفتن است

غرق شدستیم و زمان شناست

گلبن معنی نتوانی نشاند

تا که درین باغچه خار و گیاست

کشور جان تو چو ویرانه‌ایست

ملک دلت چون ده بی روستاست

شعر من آینهٔ کردار تست

ناید از آئینه به جز حرف راست

روشنی اندوز که دلرا خوشی است

معرفت آموز که جانرا غذاست

پایهٔ قصر هنر و فضل را

عقل نداند ز کجا ابتداست

پردهٔ الوان هوی را بدر

تا بپس پرده ببینی چهاست

به که بجوی و جر دانش چرد

آهوی جانست که اندر چراست

خیره ز هر پویه ز میدان مرو

با فلک پیر ترا کارهاست

اطلس نساج هوی و هوس

چون گه تحقیق رسد بوریاست

بیهده، پروین در دانش مزن

با تو درین خانه چه کس آشناست

آهوی روزگار نه آهوست، اژدر است

پروین اعتصامی


آهوی روزگار نه آهوست، اژدر است

آب هوی و حرص نه آبست، آذر است

زاغ سپهر، گوهر پاک بسی وجود

بنهفت زیر خاک و ندانست گوهر است

در مهد نفس، چند نهی طفل روح را

این گاهواره رادکش و سفله‌پرور است

هر کس ز آز روی نهفت از بلا رهید

آنکو فقیر کرد هوای را توانگر است

در رزمگاه تیرهٔ آلودگان نفس

روشندل آنکه نیکی و پاکیش مغفر است

در نار جهل از چه فکندیش، این دلست

در پای دیو از چه نهادیش، این سر است

شمشیرهاست آخته زین نیلگون نیام

خونابه‌هانهفته در این کهنه ساغر است

تا در رگ تو مانده یکی قطره خون بجای

در دست آز از پی فصد تو نشتر است

همواره دید و تیره نگشت، این چه دیده‌ایست

پیوسته کشت و کندنگشت، این چه خنجر است

دانی چه گفت نفس بگمراه تیه خویش:

زین راه بازگرد، گرت راه دیگر است

در دفتر ضمیر، چو ابلیس خط نوشت

آلوده گشت هرچه بطومار و دفتر است

مینا فروش چرخ ز مینا هر آنچه ساخت

سوگند یاد کرد که یاقوت احمر است

از سنگ اهرمن نتوان داشت ایمنی

تا بر درخت بارور زندگی بر است

گفتار تو همواره از تو، پروین

پروین اعتصامی

ای دل، فلک سفله کجمدار است

صد بیم خزانش بهر بهار است

باغی که در آن آشیانه کردی

منزلگه صیاد جانشکار است

از بدسری روزگار بی باک

غمگین مشو ایدوست، روزگار است

یغماگر افلاک، سخت بازوست

دردی کش ایام، هوشیار است

افسانهٔ نوشیروان و دارا

ورد سحر قمری و هزار است

ز ایوان مدائن هنوز پیدا

بس قصهٔ پنهان و آشکار است

اورنگ شهی بین که پاسبانش

زاغ و زغن و گور و سوسمار است

بیغولهٔ غولان چرا بدینسان

آن کاخ همایون زرنگار است

از نالهٔ نی قصه‌ای فراگیر

بس نکته در آن ناله‌های زار است

در موسم گل، ابر نوبهاری

بر سرو و گل و لاله اشکبار است

آورده ز فصل بهار پیغام

این سبزه که بر طرف جویبار است

در رهگذر سیل، خانه کردن

بیرون شدن از خط اعتبار است

تعویذ بجوی از درستکاری

اهریمن ایام نابکار است

آشفته و مستیم و بر گذرگاه

سنگ و چه و دریا و کوهسار است

دل گرسنه ماندست و روح ناهار

تن را غم تدبیر احتکار است

آن شحنه که کالا ربود دزد است

آن نور که کاشانه سوخت نار است

خوش آنکه ز حصن جهان برونست

شاد آنکه بچشم زمانه خوار است

از قلهٔ این بیمناک کهسار

خونابه روان همچو آبشار است

بار جسد از دوش جان فرو نه

آزاده روان تو زیر بار است

این گوهر یکتای عالم افروز

در خاک بدینگونه خاکسار است

فردا ز تو ناید توان امروز

رو کار کن اکنون که وقت کار است

همت گهر وقت را ترازوست

طاعت شتر نفس را مهار است

در دوک امل ریسمان نگردد

آن پنبه که همسایهٔ شرار است

کالا مبر ای سودگر بهمراه

کاین راه نه ایمن ز گیر و دار است

ای روح سبک بر سپهر برپر

کاین جسم گران عاقبت غبار است

بس کن به فراز و نشیب جستن

این رسم و ره اسب بی فسار است

طوطی نکند میل سوی مردار

این عادت مرغان لاشخوار است

هرچند که ماهر بود فسونگر

فرجام هلاکش ز نیش مار است

عمر گذران را تبه مگردان

بعد از تو مه و هفته بیشمار است

زندانی وقت عزیز، ای دل

همواره در اندیشهٔ فرار است

از جهل مسوزش بروز روشن

ای بیخبر، این شمع شام تار است

کفتار گرسنه چه میشناسد

کهو بره پروار یا نزار است

بیهوده مکوش ای طبیب دیگر

بیمار تو در حال احتضار است

باید که چراغی بدست گیرد

در نیمه‌شب آنکس که رهگذار است

امسال چنان کن که سود یابی

اندوهت اگر از زیان پار است

آسایش صد سال زندگانی

خوشنودی روزی سه و چهار است

بار و بنهٔ مردمی هنر شد

بار تو گهی عیب و گاه عار است

اندیشه کن از فقر و تنگدستی

ای آنکه فقیریت در جوار است

گلچین مشو ایدوست کاندرین باغ

یک غنچه جلیس هزار خار است

بیچاره در افتد، زبون دهد جان

صیدی که در این دامگه دچار است

بیش از همه با خویشتن کند بد

آنکس که بدخلق خواستار است

ای راهنورد ره حقیقت

هشدار که دیوت رکابدار است

ای دوست، مجازات مستی شب

هنگام سحر، سستی خمار است

آنکس که از این چاه ژرف تیره

با سعی و عمل رست، رستگار است

یک گوهر معنی ز کان حکمت

در گوش، چو فرخنده گوشوار است

هرجا که هنرمند رفت گو رو

گر کابل و گر چین و قندهار است

فضل است که سرمایهٔ بزرگی است

علم است که بنیاد افتخار است

کس را نرساند چرا بمنزل

گر توسن افلاک راهوار است

یکدل نشود ای فقیه با کس

آنرا که دل و دیده صد هزار است

چون با دگران نیست سازگاریش

با تو مشو ایمن که سازگار است

از ساحل تن گر کناره گیری

سود تو درین بحر بی کنار است

از بنده جز آلودگی چه خیزد

پاکی صفت آفریدگار است

از خون جگر، نافه پروراندن

تنها هنر آهوی تتار است

ز ابلیس ره خود مپرس گرچه

در بادیهٔ کعبه رهسپار است

پیراهن یوسف چرا نیارند

یعقوب بکنعان در انتظار است

بیدار شو ای گوهری که انکشت

در جایگاه در شاهوار است

گفتار تو همواره از تو، پروین

در صفحهٔ ایام یادگار است

روزیت دوست گشت و شبی دشمن

پروین اعتصامی

ای کنده سیل فتنه ز بنیادت

وی داده باد حادثه بر بادت

در دام روزگار چرا چونان

شد پایبند، خاطر آزادت

تنها نه خفتن است و تن آسانی

مقصود ز آفرینش و ایجادت

نفس تو گمره است و همی ترسم

گمره شوی، چو او کند ارشادت

دل خسرو تن است، چو ویران شد

ویرانه‌ای چسان کند آبادت

غافل بزیر گنبد فیروزه

بگذشت سال عمر ز هفتادت

بس روزگار رفت به پیروزی

با تیرماه و بهمن و خردادت

هر هفته و مهی که به پیش آمد

بر پیشباز مرگ فرستادت

داری سفر به پیش و همی بینم

بی رهنما و راحله و زادت

کرد آرزو پرستی و خود بینی

بیگانه از خدای، چو شدادت

تا از جهان سفله نه‌ای فارغ

هرگز نخواند اهل خرد رادت

این کور دل عجوزهٔ بی شفقت

چون طعمه بهر گرگ اجل زادت

روزیت دوست گشت و شبی دشمن

گاهی نژند کرد و گهی شادت

ای بس ره امید که بربستت

ای بس در فریب که بگشادت

هستی تو چون کبوتر کی مسکین

بازی چنین قوی شده صیادت

پروین، نهفته دیویت آموزد

دیو زمانه، گر شود استادت

جوانان کم سواد بهترین طعمه برای پیوستن به داعش



گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛
جوانان کم سواد بهترین طعمه برای پیوستن به داعش
در برخی مناطق بغداد نمایشگاه هایی برپا شده تا خطر داعش و حامیان آنها را برای جوانان متذکر شوند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از شگردهای پنهان داعش برای ادامه حضور در عراق و سوریه جذب جوانان کم سواد و بی تجربه اشاره کرد. داعش در طول دو سال گذشته هزاران جوان را به علت ضعف دینی به دام انداخته است.


فروش 42 میلیارد تومانی محصولات فناوری در سال 2015


معاون وزیر علوم:
فروش 42 میلیارد تومانی محصولات فناوری در سال 2015
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: در سال 2015 در نمایشگاه های علمی بیش از 42 میلیارد تومان فروش محصولات و فناوری داشته ایم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،‌ وحید احمدی طی سخنانی در نشست دستاوردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه فروش 42 میلیارد تومانی محصولات فناوری در سال 2015پژوهش و فناوری که در سالن همایش های این وزارتخانه برگزار شد افزود: براساس تعداد مقالات نمایه شده ایران رتبه 20 در ISI و رتبه 17 در اسکوپوس را به دست آورده به گونه ای که سهم تولید علم ایران از کل تولیدات علمی جهان به یک و 48 صدم درصد رسیده است.

وی گفت: دانشگاه های ایران بر اساس طبقه بندی جهانی لایدن جز یک درصد دانشگاه های برتر و تأثیرگذار بوده و بر همین اساس 14 دانشگاه ایران در سال 2016 در این طبقه بندی قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزود: همچنین بر اساس رتبه بندی تایمز 8 دانشگاه ایران در سال 2016 در بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است.

وی گفت: سهم دیپلماسی علمی کشور از کل تولید علم کشور( تولید مقالات علمی با مشارکت بین المللی ) بر اساس پایگاه اسکوپوس به 22 درصد رسیده است.

احمدی در ادامه به رتبه های تولید علمی مقالات کشورمان در رشته های مختلف در جهان اشاره کرد و گفت: در تولید مقالات علمی مهندسی شیمی رتبه 3 ،‌ نانو تکنولوژی رتبه 6، ‌سلولهای بنیادی رتبه 13 ، فیزیک هسته ای رتبه 14 و مکانیک رتبه 5 را در سطح جهان داریم و در سطح منطقه در تمامی رشته ها حائز رتبه اول هستیم.

وی افزود: در سال 2015 در نمایشگاه های علمی کشور 42 میلیارد تومان فروش محصولات و فناوری داشته ایم که تعداد فناوری های صادر شده کشور در همین سال به 27 فناوری رسیده است .

احمدی در ادامه به برخی دیگر از دستاوردهای پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: در سال 1393 دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه های صنعتی شریف، ‌صنعتی امیر کبیر،‌ صنعتی اصفهان و تهران تشکیل شده است .

وی در خصوص تعداد انجمن های علمی کشور و رشد آن گفت: در سال 2012 تنها 31 انجمن علمی در کشور وجود داشت که تعداد این انجمن ها در سال 2016 به 351 رسیده است.

احمدی همچنین گفت: تعداد نشریات علمی - پژوهشی در سال 2013 ،‌934 مورد بوده که در سال 2016 به هزار و 27 مورد رسیده است .

وی همچنین افزود: تعداد آزمایشگاه های مرکزی و غیر مرکزی کشور ( شاعا ) به 1451 مورد رسیده است .

احمدی در ادامه به پیشرفت مراکز رشد و پارک های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: تعداد پارک های علم و فناوری کشور در سال 1390 ،‌31 پارک بوده و در سال 1395 به 39 پارک رسیده است و تعداد مراکز رشد و فناوری هم در سال 1390 ،‌113 مرکز بوده و در سال 1395 به 170 مرکز رسیده است.

احمدی با اشاره به رشد شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری گفت: در سال 2012 هیچ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری وجود نداشت در حالی که در سال 2015 تعداد آن به 946 مورد رسیده است.

وی افزود: میزان اشتغال در پارک ها و مراکز رشد در سال 2012 ، 19 هزار نفر بود که در سال 2016 به 30 هزار نفر رسیده است .

احمدی گفت: میزان صادرات دانش بنیان در سال 2012 ،‌7 درصد بوده و در سال 2015 به 50 ممیز 568 هزارم درصد رسیده است. همچنین تعداد ایده های محصولات تجاری شده به هزار و 8 مورد رسیده است.

وی در خصوص میزان گردش مالی پارکهای علم و فناوری کشور در سال 2015 گفت: تاکنون پارک های علم و فناوری 1500 میلیارد تومان گردش مالی داشته است .

احمدی درباره دستاوردهای ارتباط با صنعت در حوزه تقاضا گفت: انعقاد تفاهم نامه بین 9 دانشگاه و پژوهشگاه مهم کشور با وزارت نفت در حوزه بالا دست، انعقاد قرارداد بین 12 دانشگاه و پژوهشگاه کشور با شرکتهای ملی نفت،‌گاز،‌پتروشیمی، پالایش و پخش، ‌انعقاد 17 تفاهم نامه همکاری بین شورای عالی عتف با سایر وزارتخانه ها و نهادهای معتبر دولتی، انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در خصوص فرصت مطالعاتی و پسا دکتری صنعتی داخل کشور ، اجرای بیش از 1200 طرح مشترک پژوهشی و فناوری با وزارت دفاع،‌ تشکیل شورای توسعه علوم انسانی و هنر برای کاربردی سازی علوم انسانی و هنر و راه اندازی 5 منطقه ویژه علم و فناوری در 5 استان برای نخستین بار در کشور از جمله دستاوردهای ارتباط با صنعت بوده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت طرحهای کلان ملی گفت: از میان 34 طرح کلان ملی 13 طرح تاکنون سفارش دهنده ای نداشته اند و درصد پیشرفت مورد انتظار مجموع طرحها بر اساس اعتبار پرداختی 4 و 32 صدم درصد بوده است و سهم شورای عالی عتف در تامین اعتبار 34 طرح کلان ملی 8 میلیارد و 780 هزار میلیون ریال بوده که تاکنون تنها 420 میلیون ریال آن پرداخت شده است.

احمدی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مشکلات مالی و بدهی برای حق عضویت در پروژه سزامی گفت: بخشی از بدهی ایران برای حق عضویت این پروژه پرداخت شده و مابقی بدهی از محل جدول 14 بودجه پرداخت می شود. (میزانی بدهی و یا پرداخت این بدهی از سوی مسئول بیان نشده است)

وی در خصوص رصد خانه ملی گفت: یکی از طرحهای کلان ملی و یکی از فعالیت های شورای عالی عتف رصد خانه ملی بوده که هنوز هیچ ردیف بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی در خصوص 13 طرح کلان ملی بدون متقاضی هم گفت: باید این طرح ها متقاضی پیدا کند و بررسی ها در خصوص متقاضی برای 13 طرح همچنان ادامه دارد.





حمایت از پوشاک ایرانی در کنسرت آنسامبل نوای صلح



رهبر ارکستر نوای صلح گفت: یکی از مهم ترین فاکتورها در یک کنسرت پوشش نوازندگان است که متأسفانه در ایران و مخصوصاً در کنسرت های پاپ رعایت نمی شود اما قرار است در کنسرت آنسامبل نوای صلح به این حوزه توجه شود.
مهدی وجدانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به پوشش عجیب برخی نوازندگان در کنسرتها افزود: این حمایت از پوشاک ایرانی در کنسرت آنسامبل نوای صلحتوهین به شعور مخاطب است و کنسرت پاپ دلیلی نیست تا نوازنده با تیشرتی که انگار از دیروز بر تن داشته به روی صحنه بیاید.

رهبر ارکستر نوای صلح گفت: ما در حمایت از تولیدات ایرانی با بهترین های این عرصه وارد مذاکره شدیم و قرار است در کنسرت سوم شهریور تمامی نوازندگان محصولاتی با طراحی و تولید ایرانی را بر تن کنند.

کنسرت آنسامبل نوای صلح سوم شهریور در فرهنگسرای نیاوران از ساعت21 با عنوان حس مشترک اجرا می شود.

سامان محمد نبی و پریا کاظمی نوازنده ویولن، مهسا لواسانی دانا نوازنده تار، مهدی یوسف بیک نوازنده ویلنسل و مهدی وجدانی نوازنده پیانو هستند که قطعاتی از آلبوم جایی برای ابدیت و برخی قطعات دیگر را اجرا خواهند کرد .



پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما شد


رئیس رسانه ملی، در حکمی پیمان جبلی را به سمت "معاون برون مرزی سازمان صداوسیما" منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی صداوسیما، دکتر عسکری در این حکم، ایجاد نوآوری در موضوعات، ساختارها و قالب‌های برنامه‌سازی برای افزایش جذابیت و مزیت های رقابتی شبکه‌های برون مرزی در سپهر رسانه ای بین المللی، از جمله انعکاس هنرمندانه و هوشمندانه پیام والا و ارزشمند انقلاب اسلامی در جهان مادی سکولار امروز؛ معرفی مزیت‌های الگوی نظام اسلامی مبتنی بر معنویت، عقلانیت و عدالت در قبال "الگوی لیبرال دموکراسی"، افزایش ضریب نفوذ کمی و کیفی رسانه های برون مرزی در جوامع هدف به ویژه در میان مخاطبان جهان اسلام و آزاد‌اندیشان و حق طلبان عالم؛ افشای بیداد و ستم عمیق و چند لایه نظام سلطه و در راس آن امریکا از حقوق پایمال شده مردم فلسطین و افشای مظالم رژیم اشغالگر قدس در منظر افکار عمومی جهان، به ویژه جوامع غربی؛ تبیین و تحکیم آرمان و اندیشه جبهه مقاومت در سطح مخاطبان منطقه ای و جهانی و تبیین نقش موثر آن در مقابله با تروریسم تکفیری و دیگر اذناب منطقه‌ای نظام سلطه را از جمله ماموریت‌های رئیس جدید معاونت برون مرزی دانست.
دکتر عسکری در این حکم براهتمام ویژه به تقویت هر چه بیشتر شبکه‌های سحر، العالم، و الکوثر در رقابت با شبکه‌های منطقه‌ای وابسته؛ گسترش و تکمیل آرایش رسانه‌ای برون مرزی از جمله شبکه‌های پرس تی وی و هیسپان‌تی وی در ارتباط با مخاطبان غربی و لاتین‌تبار، به ویژه در کشور آمریکا؛ حضور موثر این شبکه‌ها و دیگر رسانه‌های آن معاونت در تمام بسترهای ارتباطی اعم از ماهواره، شبکه‌های کابلی و فضای مجازی و نیز اخذ بازخورد از مخاطبان این شبکه‌ها به منظور بهبود مستمر و کیفی برنامه‌ها تاکید کرد.
رئیس رسانه ملی در حکم رئیس جدید معاونت برون مرزی از تلاش‌ها و زحمات ارزشمند و خدمات متعهدانه دکتر اخگری در مدت تصدی معاونت برون مرزی قدردانی و در حکم جداگانه‌ای وی  را به سمت مشاور رئیس سازمان منصوب کرد.

پژواک اندیشه در فراسوی مرزها

  تاریخ بشر، داستان مبارزه بی‌پایان برای آزادی، عدالت و معناست. در این مسیر، گاهی یک اندیشه، یک فلسفه، می‌تواند مرزهای جغرافیایی و فرهنگی ر...

بازتاب فلسفه اُرُدیسم در سراسر جهان